fredag 18 maj 2012

Tiden går så fort

Tiden går i en himla fart. Helt plötsligt var det fredag. Större delen av dagarna har gått åt till att plugga. Från måndag till onsdag såg vi dessutom 20 avsnitt av the lying game. Det är en serie som är baserad på böckerna med samma namn, skrivna av Sara Shepard. Det är även hon som har skrivit pretty little liars böckerna. The lying game är också en mycket bra serie. Dock kommer inga nya avsnitt förens till jul :( 

Igår var vi på bio med Dexter. Han kom med förslaget att vi skulle se på the hunger games, som är baserad på en triologi. När jag först såg trailern var jag lite osäker, för det kändes inte riktigt som en Frida-film, men jag tänkte att jag skulle ge den en chans, för den har fått riktigt bra betyg. Den var verkligen bra också. Tyckte dock inte att trailern sålde filmen på rätt sätt, eller hur man ska säga. Jag förväntade mig en annan typ av film genom trailern, men den 
handlade om något annat enligt mig. Bra var den varjefall och förtjänade sin fyra i betyg :)

Annars rullar det på. Solen skiner, dock är det ganska blåsigt, och jag har sträckt min ljumske efter gårdagen löpningstur :( Tanken med dagen var att plugga lite...... men ja, vi gick och handlade lite istället. Något jag 
antagligen aldrig kommer göra en klämdag igen... Jag skulle snabbt inom H&M, sjuuuuuukt lång kö! Sen vidare till cubus där det inte var någon kö alls... och medan jag var på cubus gick Jimmie handlade middag. På ICA var det helt sjukt mycket folk också. Tror dom har sex kassor på ICA, alla var öppna och alla kassor var fulla mer eller mindre.... Efter den krävande lilla "handelturen" gick vi en promenad bort mot saltö. För tillfället väntar jag på att våran pajdeg ska har kylts färdigt. Ska göra hallon-tart till efterrätt idag. Såg när dom gjorde det på masterchef australia häromdan. Blev lite sugen. Kommer säkert upp en bild senare, om vi inte äter upp allt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar