söndag 1 april 2012

Dags att rensa

Som Frida har skrivit de senaste dagarna så har det varit mycket snörvel här hemma, dock inte från mig! Även om Frida är lite sjuk passade vi ändå på att bege oss ut för att uträtta lite ärenden.

Efter frukosten började jag med att rensa ut min garderob. Det blev lite tröjor som rök, vilket var meningen då Frida tyckte att jag behövde förnya min garderob ;). Sedan begav vi oss av till bl.a. H&M, Intersport och Stadium och letade kläder. Jag hittade ett par tröjor och strumpor och Frida hittade jeansshorts och ett linne. 


När vi kom hem tittade vi på en film. Efter att filmen var slut var det dags att börja laga mat! Frida kom på en lysande idé med lövbiff, sås och hasselbackspotatis. Nu när maten låg i våra magar och vi var mätta och belåtna hade vi ungefär en timme kvar att slå ihjäl tills att klockan blev 20:30.


20:30 var det ju nämligen Earth Hour. Vi passade på att utnyttja denna timmen till att stänga av all elektronik och tända levande ljus och äta frukt & bär med glass. Efteråt tänkte jag att jag skulle pyssla om sjuklingen lite mer och slängde in henne i sängen och gav henne lite massage.

Klädeshög of Doome!
När klockan var 22:00 kom Frida på den briljanta idén att rensa ut garderoben! Vilket hon även gjorde. Jag var moraliskt stöd och låg och läste i sängen medan hon nu under två timmar har rensat och rensat. Det har blivit en hel del kläder utrensade. 

Detta inlägg kommer lite efter tolv, så vi har ju egentligen inte skrivit något den 31/3-12, men jag säger som min pappa/hans kollegor: "Det är ingen ny dag förrens jag har gått och lagt mig och sedan vaknat". Med tanke på hur dygns rytmen är idag tycker jag det är väl valda ord. Man borde skjuta fram "dygnsöverslaget" till 3-4 ungefär tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar