måndag 9 april 2012

Påsk

Det har varit en lång påskhelg. Inte riktigt hunnit att uppdatea för vi har haft att göra hela tiden! Vi kom hem på onsdags kväll, blev lurade på en middag på max eftersom dom precis hade stängt när vi kom dit :( Tur att Jimmies mamma hade lite mat över :) Torsdagen bjöd på lite plugg och mathandling.

Innan vi skulle på påskimiddag hos Jimmies mormor och morfar på långfredagen blev det lite pluggande, tre timmar av att programmera routrar xD Vi fick god påskmiddag hemma hos Jimmies mormor och morfar och jag fick måla ägg :D På kvällen fick jag ett pysselanfall så jag och Jimmies lillasyster satt och gjorde skyltar och vek servetter till påskmiddagen som vi skulle ha dagen efter.


På lördagsmorgonen åkte vi upp en snabb runda på väla. Jimmie hittade äntligen sina skor i rätt storlek. En glad Jimmie med andra ord. Fick även oss en dos islatte :) Påskimiddagen hemma hos oss gick bra. Mamma var lugn för en gångs skull. Vi hade fullt upp med mina söta småkusiner. Det är en jäkla fart på dem! Mätta och trötta var vi efter den påskmiddagen.

På söndagen var det full rulle igen. Jag skulle upp och köpa mig en surfplatta. Har kollat på den länge, men nu hade dom sänkt priset med 1200 kr och då blev det svårt att motstå. Vi klockan elva käkade vi påskfrukost hemma hos Jimmie :) Efter det åkte vi hem till mormor. Hon behövde hjälp med datorn och sin mobil. Vi åkte sedan ut till Höganäs, till lager 157. Hittade lite kläder och mina föräldrar bjöd på fika :) Resan hem tog en timma dock, eftersom min pappa skulle åka längst med havet och glo på vart enda hus... Annars tar det en halvtimma att åka den sträckan... 

Idag var det hemfärd. Några byten för mycket om man frågar mig. Jobbigt att dom ska bygga om överallt, samtidigt! Vi fick åka buss mellan Lund och Kristianstad eftersom dom byggde om någon plattform på den sträckan. Givetvis byggde dom om nästan hela sträckan mellan Lund och Kristianstad. Lite osmart kan jag tycka. Vi hann med tåget varje fall, även om vi hade åtta minuter på oss att byta från buss till tåg. På vägen hem köpte vi varsin macka på subway. Mumsigt. Somnade sedan på soffan, sov i två timmar och Jimmie lagade mat åt sömntutan. Nu blir det snart att gå till sängs. Ska till skolan imorn och resten av dagen blir till att plugga på tentorna på onsdag och torsdag. 


Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar