fredag 27 april 2012

Äntligen fredag!

Tvätt som skulle vikas, från häromdan.
Ja äntligen är det fredag. Känner mig lite sliten även om vi inte har varit så mycket i skolan denna veckan. Igår var det visserligen en väldigt tidigt morgon. Började åtta... Sist vi började så tidigt var i höstas någon gång. Kan säga att jag var en aning trött igår och sov två timmar på soffan :) 

Idag efter föreläsningen var vi bortom en sväng på stadium. Dom har precis renoverat om sin affär och alla medlemmar fick därför 20% på det som man handlade. Jag köpte mig ett par 
löpartights, tror jag det heter. Svarta byxor som man springer i. Liknar leggings. Vi var ju ute och sprang förra fredagen och hade hoppats på att kunna göra det till en vana :) Nu har det tyvärr inte blivit något denna veckan, för jag har varit förkyld..... igen :( Men jag mår bättre nu. Den var inte lika hemsk som den förra. Hoppas det blir bättre med springningen nästa vecka :) Kan behöva tänka på annat, med tanke på att jag kommer att ha sju tentor under maj månad. Jag lider lite med mig själv :( Har dock bestämt mig för att jag ska klara alla dessa tentorna, så jag blir av med skiten sen. Två av dessa sju tentor är nämligen omtentor. Sen måste jag även fixa ordinarie tentor så jag slipper få fler omtentor!
Lunch :)
Efter besöket på stadium kollade vi lite på konfirmationspresent till Jimmies syster som konfirmeras snart. Tänker inte säga vad ifall hon skulle läsa detta inlägget :P Vi käkade sedan lunch på ett ställe inne på wachtmeistergallerian. Mycket gott. 

Ikväll blir det också god mat. Vi har väl nästan gjort det som någon slags vana att käka 
tre-rätters på fredagarna. Till förrätt idag blir det något med skagen och en macka. Till varmrätt blir det entrecote med klyftpotatis och till efterrätt ska vi prova Ekströms färdiglagade créme brulée. Får hoppas att det blir bra :) Blir nästan lite hungrig igen, även om jag käkade lunch nyss. 

2 kommentarer:

  1. 2 personers tvätt?.. Eller är det Frida som numera inte bara diskar till grannarna utan även tvättar??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tvätt för minst två veckor, så det blir en del :P

      Radera