fredag 13 april 2012

Krya-på-dig middag

Sönder :(
Idag har Jimmie känt sig lite krasslig och trött, så jag tänkte göra en liten krya-på-dig middag. Det blev en jättegod middag med förrätt, varmrätt och efterrätt. Har inte ätit efterrätten än, men vet inte om Jimmie borde få den. Som tack för att jag lagat god middag till honom, så förstör han en utav mina ramekinsformar som jag fick av mormor och morfar i 20-års present :( Jag vet att han inte gjorde det med flit, men man blir ledsen ändå :( Han får göra något extra bra om han ska förtjäna sig efterrätt ;) Han lär få den förr eller senare ändå skulle jag tro, men eftersom den är i en ramekinsform är jag liiiiiite orolig ;) Annars så får jag sitta här och fresta honom ;) 

Annars har dagen varit lugn. Lyckades få tag i en tvättid så nu slipper vi gå med rumpan bar! Tog bussen till skolan idag eftersom det ösregnade när vi skulle till skolan. Har regnat konstant sen igår, jäkla massa regn. Vi var ute en runda igår. När vi gick ut 
dugg-regnade det och när vi var halvvägs började det ösregna. Fanns inte så mycket att göra mer än att fortsätta gå. Det var bara till att gå rakt in i duschen när man kom hem. Tog en kopp te och en kaka också, så man fick upp värmen igen :)
Nu ska vi slappa lite i soffan och kolla på let´s dance. Dricka lite tre apor och käka efterrätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar