torsdag 19 april 2012

Hack

Torsdagen har bjudit på en "ledig" dag. Vi skulle haft en labb på fyra timmar mellan 13-17, en tid som tycker förstör dagen lite :/ Därför gjorde vi labben igår, för att kunna använda denna dagen till något nyttigt. Jag försökte plugga till min programmeringstenta, som jag har om två veckor... Gick inte vidare bra. Var lika frustrerad som sist. Ville helst bara riva alla papper i tusen bitar och tända fyr på det ungefär. Lagom arg! Dagen börjar visserligen väldigt bra. Som alltid hade Jimmie gjort frukost till mig <3 Han lät till och med mig sova en hel kvart extra ;) Han hade gjort te och förberett ett nytt Nikita avsnitt inne i soffa :)

Medan jag satt och svor över att behöva ta itu med programmeringen, tyckte Jimmie att han också skulle ta tag i programmeringen, fast av en annan anledning. Vi har kollat på Nikita nu några dagar, riktigt bra serie för övrigt :) I alla fall, i den serien är den med en nörd som kan hacka sig in i alla datorer och system, så Jimmie blev lite inspirerad. Nej han hackar inte en massa folk, men det finns en sida där man kan "lösa uppgifter" som är "hacknings uppgifter" typ. Inget olagligt. Han har varje fall spenderat mer eller mindre hela dagen med att programmera ett program som kan hitta tio ord, där varje ord är blandade. Sen har han fått en fil med 1275 ord. Där ska han hitta dessa tio orden och skriva in dem på hemsidan inom 30 sekunder. Det är jävligt snabbt! Han kommer hoppa av glädje om han lyckas :) Han har kommit en bit på vägen varje fall :)

Igår fick jag ett mega sug efter flädersaft! Så gott det är :) Vi stannade inom ICA och köpte en flaska. Kan säga att vi redan har druckit upp halva flaskan, men som sagt, det är så himla gott :) Fläder påminner om sommaren, synd bara att vädret inte känns som sommar :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar