måndag 16 april 2012

Färg

Igår fick ja lite halvt psykbryt när jag skulle börja plugga till en omtenta i programmering. Sitter och gör detta för tredje gången. Känns lika fel varje gång... Känns så orättvis på något sätt. Har liksom redan lagt ner tid på denna tentan två gånger innan, så ska man lägga ner lika mycket tid igen. Man glömmer ju så fort. Eller fort och fort, just denna tentan går i maj och augusti, så det var nästan ett år sen sist!

Efter att ha slitit någon timma var jag en aning arg, så jag jag ville måla lite. När jag var mindre fanns det mönster man kunde fylla i, och det var jag väldigt sugen på att göra igår. Problemet var väl att jag inte vet vad det heter, så det var lite svårt att söka på. Hittade till sist en sak som påminde ganska mycket om sånna mönster, och de kallas för Mandalas. Tror det hade något med buddismen att göra och att man blev lugn och avslappnad om man fyllde i en sån. Plus att koncentrationsförmågan ökade om man först målade en sån och sen gjorde en sak där det krävdes hög koncentrationsnivå. Satt mellan 4 - 5 timmar igår och fyllde i en sån Mandalas. Ganska skönt att stilla mitt pysselsinne :) Kanske ska tillägga att jag färglade den med vattenfärg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar