torsdag 12 april 2012

Tenta 2

Söta Maya
Idag var det dags för tenta nummer två. Det var det praktiska prover på nätverkstekniken, dvs programmerar routrar så att de kan kommunicera med varandra. Satt och kliade huvudet ett tag när jag inte fick mitt till och fungera. Var duktigt frustrerad eftersom jag visste att jag hade gjort rätt! Det visade sig sen att min ena dator inte hade någon ip-adress... Mycket skumt. Hade svurit ett antal gånger innan min lärare hjälpte mig med att komma på det problemet! Annars klarade både jag och Jimmie tentan idag. Full pott! Ganska skönt att man får veta direkt att man har klarat tentan. Läraren rättade när man sa till att man var klar. Tenta igår var "bara" 1 kryss 2 frågor på dator, så den rättades när man tryckte på submit. Mycket smidigt.

Maya spela piano
Skulle ha tvättat igår, men fick lämna ifrån oss tiden eftersom vi hade föreläsning då, helt plötsligt.  Hade inte det när vi bokade tiden för två veckor sen. Finns inga tiden på över en vecka... Kul. Har lite och tvätta... Vi fick ta en tid imorn, visserligen är vi i skolan när den börjar, men vi tog den mest för att vi ska slippa gå nakna resten av veckan :P 
Elin leker med Hannas smycken

Suttit och gått igenom lite bilder från påsken. Mina småkusiner är så söta! Dom ville klä ut sig till påskakärringar och även ha på sig alla smycken som Hanna äger :P Full fart hela tiden! Tänkte jag skulle skicka över några till min morbror, men bilderna från i påskas ligger på 320 mb... lite för stort att skicka på mailen. Har även bilder från i julas på ungefär samma storlek. Har skaffat mig dropbox nu, så då kan dom själva välja vilka bilder dom vill ladda ner. Praktiskt.

1 kommentar:

  1. Med risk för att vara tjatig säger jag samma sak: Grattis till er båda! Ni har verkligen haft två dagar med bra flyt!

    SvaraRadera