lördag 21 januari 2012

Välkommen till familjen!

Vårt nya tillskott! :D
Idag har vi fått ett nytt tillskott till vårat hushåll. En diskmaskin! :D Är helt överlycklig. Vill typ diska allt utan ens det är smutsigt :P Jimmies föräldrar hade roligt åt mig som ville diska i den nya diskmaskinen hela tiden och föreslog att jag skulle gå in till grannarna och fråga om disk ;)


Toast skagen
Imorse gick vi upp halv tio. Hade dummat mig med Jimmie hela veckan att jag inte hade köpt något åt honom, så i morse frågade jag honom om han hade kollat i byrålådan längst ner. Han såg lite lurig ut och sa att han inte hade kollat där. Givetvis låg där ett litet paket åt honom :) Inuti låg en lite plånbok som bara rymmer visitkort. Han har en ganska stor otymplig plånbok annars och gått och sagt att han har velat att en ny som enbart rymmer visitkort. Han sken upp som en liten sol, så den var uppskattad :) Efter hans present öppning började vi sätta degen till bagelsarna som skulle bli lunch till folket. Riktigt goda blev dem och de gick åt som smör! Sedan hade vi ju det där söta som vi pratade om imorn. Det var morotskaka och halloncheesecake. Riktigt gott blev det. Glömde fota morotskakan, eller ja morotskakscupcakesen, så det får bli en bild på det imorn. 

Ryggbiff
På kvällen drog vi oss mot Harrys i snöstormen. Ja tro det eller ej, men snön kom till Karlskrona lika fort som den försvann typ. Nä, men det var riktigt svårt att gå i denna storm. Fick all snö i ögonen :( I alla fall, vi fick jättegod mat på Harrys. Först blev det toast skagen, en klassiker alltså! Sedan ryggbiff med pommes. På toppen av detta blev det pannacotta med smak av salt-lakrits tror jag det var.

Pannacotta
Nu ska vi sitta och sakta sjunka in i soffan. Är så mätta och trötta! Skulle egentligen dra till Kåren. Nollorna där idag ju. Hade varit så roligt att sticka dit, men eftersom vi är så trötta så kommer vi nog somna på golvet... så nu blir det till att lyssna på grannarnas dåliga musiksmak och avnjuta ett kopp te :)

2 kommentarer:

  1. Låt mig gissa: Idag har Frida diskat minst två gånger! Hävdar fortfarande att du fått många goda grannar om du knackat på en lördagkväll och erbjudit dig att ta hand om disken ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir överlycklig varje gång jag får sätta igång diskmaskinen. Tror det blev två diskar igår. Idag har vi redan hunnit en, men det lär bli fler :)

      Radera