onsdag 25 januari 2012

Burr!

Frusen fontän
Ja det är kallt här i Kallekrona. Riktigt kallt. Efter lite segt pluggande, falukorv med mos, varm dusch och Sveriges mästerkock, bestämde vi oss för att ta oss en liten kvällspromenad denna kalla kväll. Faktiskt ganska skönt även om fingrarna och ansiktet pulserar i värmen. Vi gick först upp över stortorget. Trots att det är minus fyra grader ute så rörde sig vattnet i fontänen, fast det var ändå en aning fryst.

Bryggan vid fisktorget
Vi gick vidare mot hoglandspark, upp mot tågstationen sedan längst med vattnet tillbaka mot fisktorget. Nere vid fisktorget var det fint med frost och det blev många fina bilder. En sak som jag hade roligt åt var snörena från båtarna som hade blivit till stora isklumpar. Tyvärr fick jag ingen bra bild på det... Däremot tyckte jag lyckades fånga några andra fina motiv istället.

Karlskrona ifrån Scandic
Nu mot kvällskristen börjar man bli lite småhungrig. Det är det jobbiga med att äta tidigt på kvällen... Får se om jag hittar något gott att knapra på i skafferiet eller så får man gå till sängs och börja läsa på min femte pretty little liars bok :) Det är så himla spännande. Nu börjar böckerna på engelska, så man hoppas att förstår dem bara, haha ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar