torsdag 12 januari 2012

Torsdag

Snart fyller Jimmie år och då hade jag tänkt göra en överraskningsmiddag åt honom. Eller han vet om att jag ska laga mat till honom men han vet inte vad. Eftersom våra familjemedlemmar antagligen kommer upp samma dag som han fyller år, så tänkte vi ta hans överraskningsmiddag nu på lördag. Först hade vi tänkt ta det imorn efter Jimmies tenta, vilket hade varit bra eftersom han inte hade varit hemma när jag hade fixat med maten, men vi ska till Martin och "fira" att tentorna är över :) Så på lördag gäller det. Hoppas att han gillar min mat. Vill att det ska bli lördag nu! Tycker det är roligt att laga mat när det är överraskningsmiddagar, för Jimmie blir oftast glad.

PLL, ser ni någon med rödblont, kort klorblekt hår?
Hint! Hon till höger...
Imorn blir en relativt lugn dag. Jimmie skriver tenta och jag är hemma. Ska antagligen fixa lite med det jag kan fixa inför hans middag. Annars ska jag nog läsa min fjärde bok av pretty little liars. Är så himla förvånad själv att jag läst de tre första böckerna på en vecka, men dom är så bra! Längtar så tills de andra fem kommer på posten om typ 15 dagar.....! Det enda som är jobbigt med böckerna är att jag samtidigt ser serien, och att de har uteslutit många saker i serien som jag tycker är viktiga. Lite tråkigt. Plus att skådespelarna inte alls ser ut som beskrivningarna i böckerna. En person har tex rödblont, kort, klorblekt hår i boken, men i serien har hon långt mörkt hår. Ingen beskrivning i boken stämmer överrens med de i serien. Sen det att dom gör vissa saker i fel ordning i serien, eller så händer sakerna med så sjukt långt mellanrum. Egentligen inte så mycket att störa sig på, men det är ändå lite irriterande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar