fredag 27 januari 2012

Trötthetens fredag

Utanför skolan går gränsen för isen som går över havet
Ja idag är det verkligen trötthetens fredag, mer eller mindre varje fall. Kan bero på att Jimmie skämde ihjäl mig mer eller mindre inatt. Visserligen kommer inget att slå en gången då vi mer eller mindre hade slagsmål... I natt vaknar jag som vanlig av att han sätter sig hastigt upp i sängen  och jag som vanligt säger till honom, "Jimmie är du vaken" och han i nästa mening säger "ja det är lugnt Frida, jag är vaken". I nästa mening säger han då, "Det står någon där ute" och pekar samtidigt mot hallen. Alltså jag höll på att kissa ner mig alltså. Inners inne visste jag väl om att det inte kunde vara sant, men när han i första meningen säger att han är vaken och sen i nästa är helt övertygad om att det står någon i hallen blir man fan rädd! Blev så rädd att jag gömde mig under täcket och pulsen gick från typ 30 slag i minuten till 200... Som tur var insåg Jimmie sen att han inte hade varit vaken när han sa att det stod någon i vår hall, så han vaknade. Det gör mig ganska orolig att "ljuger" i sömnen. För jag vet ju inte om han tala sanning om han är vaken eller inte... :( Häromdan fick han sån jävla fart upp ur sängen, så på seriöst en halv sekund, satt han längst ut på sängen och hade jag inte väckt honom precis då hade han flugit rakt in i spegelgarderoben! Efter nattens hädelse var vi så trötta när vi kom hem att vi somnade på soffan en timma :P 

Mycket tunn is över havet
Efter skolan idag bestämde vi oss för att ta en promenad hem. Ganska skönt även om det var riktigt kylig vind och att man var bländad hela vägen hem. Vi gick inom Hoglandspark för att ladda våra busskort, sen gick vi till ginatricot för att kolla på jeans till mig. Ville egentligen köpa ett par svarta jeans, för dem jag har nu känns nästa grå om man jämför med ett par nya svarta jeans. Men eftersom jag är skapt till att vara 1,63 så är det inte många byxor som passa, snarare sagt inga. Får sy upp alla byxor jag köper i princip. Tur att man sy kunnig. Men hör och häpna! För första gången i mitt liv hittar jag ett par jeans som passar i längden! Visserligen inga svarta, men det gör absolut inget! Ville dessutom ha ett par ljusa jeans, men jisses så överlycklig man kan bli över par jeans! :D 

Dagens middag. Supergott!
Nästa lycka var när jag hittade en jacka som jag var intresserad av i rätt storlek. När jag hittade den i affären så fanns inte min storlek, men tog ändå med den in för att prova. Antar att alla gymnasielever i Karlskrona var på ginatricot under deras lunch och det var smockat i provrummen, men när lugnet har gått frågar Jimmie mig om den jackan som låg på en bänk utanför provhytten inte var den jackan jag var intresserad av. Visst var det den, och i rätt storlek! Överlycklig igen! Det är en riktigt bra fredag med andra ord. En riktig bra trötthets fredag dessutom. 

Nu ska två proppmätta och lagom trötta personer lägga sig på soffan och verkligen inte göra någonting. Inte röra en fena. Det blir näst sista filmen i vårat utdragna Harry Potter maraton. Harry Potter och dödsrelikerna del 1. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar