söndag 8 januari 2012

"Mamma-pappa syndromet"

Idag vaknade jag av att min fina Jimmie hade gjort våfflor till mig :) Så otroligt gott! Vårat våffeljärn kommer att användas flitigt nu när vi äntligen har fått ett :) Fick i julklapp av Jimmies morbror med familj.

Resten av dagen borde bara ha bestått utav plugg inför morgondagens tenta, men pluggmotivationen var som bortblåst... Sen blev det inte så mycket lugn och ro eller koncentration när Jimmie satt i telefon i typ tre timmar totalt. Han ska byta abonnemang mellan comviq och tele2. Helt otroligt att dom inte har bättre koll. Tele2 äger ju comviq men ändå hade dom knappt någon koll kändes det som. Jimmie tycker inte det är så kul att prata i telefon eftersom han föredrar att prata med personer i real life, men han fick uppenbarligen bra träning idag av att prata så mycket i telefon...


Först tror jag han ringde comviq som fick registrera hans kontantkort. Det har inte gått igenom när han gjorde det själv tror jag... Mycket skumt. Sen sa hon att han skulle ringa tele2, eftersom det var där han skulle teckna hans nya abonnemang. Där möttes han av en förvånad snubbe som sa att han skulle ringa till comviq... igen, eftersom det fortfarande inte fungerade att teckna abonnemanget på nätet. Han ringde comviq igen, och dom sa att han skulle ju ha abonnemanget hos tele2, så det var dom han skulle ringa till. Det var någonstans här vi började undra om de hade någon aning om vad dom snackade om överhuvudtaget! Jimmie snackade med sin mamma, då hennes överflyttning hade tagit tre minuter. De chattade sedan med comviq innan han ringde till tele2, för att få bekräftat till vem han egentligen skulle ringa! Dom bekräftade efter typ tio minuter att han skulle ringa till tele2... IGEN! Herregud. Tror det hade gått två timmar vid detta laget... Han ringde till tele2 där han möttes av en trevlig kille som för första gången efter alla dessa samtal som kunde ge ett 
vettigt svar till honom! Att det kunde vara så svårt fattar jag inte, men det löste sig ju varjefall, sådär tre timmar senare. Så nu ska hans abonnemang gå över till tele2 den 25, om jag inte minns fel.

Detta kallar jag "mamma-pappa syndrom". Man frågar mamma om man får göra något, som sedan säger, fråga pappa som sedan säger fråga mamma osv. Lite så funkade det idag för stackars Jimmie :( Tur att det löste sig. Imorn har vi tenta som jag nu hoppas ska gå bra.


Nu ska jag fortsätta läsa en utav mina pretty little liars bok som jag fick av Jimmie i julkapp. Har nästan läst ut två böcker på fyra dagar. Riktigt svår att släppa! Då ska tilläggas att jag inte är speciellt förtjust i att läsa, så dessa böckerna är riktigt bra :) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar