torsdag 1 december 2011

Inte intresserad betyder inte intresserad!

Idag blir det ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa, jag tror det är värt det!

Idag utsattes jag för något av det värsta man kan råka ut för i telefon. Vi har ComHem både som internet och TV-leverantör. Givetvis nöjer sig aldrig företag med att man redan är kund, utan man ska ju ha alla deras produkter och betalar så mycket som möjligt för det. Eftersom vi suttit med diverse olika ämnen och pluggat idag och det gått upp och ner var man inte på det bästa humöret när "han" från ComHem ringde. Jag tror jag ska kalla "han" för Nisse.

Nisse började med det värsta man kan säga, "Hejsan Jimmie, detta är Nisse från ComHem, jag hoppas du har det bra såhär på kvällskvisten". Jag tror inte att Nisse bryr sig om jag mår bra eller inte, han vill bara ha mina pengar!

Till skillnad från min lilla mamma så lyssnar jag på "telesnubbar" innan jag väljer att lägga på. Speciellt om jag redan är kund, det kan ju vara något som gäller det jag redan har hos dem. Nisse förklarade att eftersom jag är dubbelkund hos ComHem  så ha de ett extra bra erbjudande för mig, speciellt eftersom jag också är student! Jag sa inget om att jag var student till honom, men har sagt det till en tjej förut, så med andra ord, de för nog dagbok över sina kunder (och det hoppas jag efter detta!)

Efter att Nisse pratat klart fortsatte konversationen något i stil med detta:
N: Så vad säger du, låter inte detta bra? Vad sägs om att vi ordnar med allt nu
J: Jovisst låter det bra, men jag är inte intresserad.
N: Nähe? Varför inte det? Det är ju ett jättebra erbjudande, du kan kolla på film när du vill och du slipper all reklam och allt!
J: Jag kollar inte speciellt mycket på TV och jag vill inte lägga ut mer pengar än vad jag behöver.
N: Men det spelar ju ingen roll att du inte kollar på TV nu, det kan du göra hur mycket du vill sen! Dessutom, det du betalar i 6 månader är vad en DVD kostar, du tjänar alltså en DVD dessutom. Du kan inte säga att detta inte är ett bra erbjudande va?
J: Jo det är ett bra erbjudande men de tär inget jag är intresserad av!

N: Varför skulle du inte vilja ha detta? Detta är det bästa......

Vad han sa sen vet jag inte, jag tröttnade på Herr Nisse och la på i örat på honom. Jag förstår att han verkligen vill sälja sin produkt, men sättet han började prata på när jag sa nej första gången ändrades från övertrevlig säljare till dumförklarande säljare. Men det jag stör mig på är att ord som"Nej" och "Inte intresserad" inte finns i deras ordförråd

Jag önskar att jag hade denna lätt tillgänglig: 
http://egbg.home.xs4all.nl/motmanuskript.html

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Naturligtvis ska vi lyssna och visa förståelse för när någon säger "Nej". Det är inte acceptabelt om säljaren har på något vis varit dumförklarande.

    Vi vill gärna se över ditt ärende för att kunna reda ut vad som har hänt. Fyll gärna i formuläret nedan så återkommer vi till dig.

    www.comhem.se/socialmedia

    Med vänlig hälsning
    Johan Wester
    Kundservice

    SvaraRadera
  2. Du får kanske ta lärdom av din mamma? Och om min Internetleverantör hade bemött min kritik mot dem på min blogg hade jag bytt. Verkar som de kollar sina kunders Internettrafik... Jag kopierar denna kommentaren. Nästa drag är kanske att de redigerar era kommentarer ;)

    SvaraRadera
  3. Sjukt att de kommenterar samtalet på er blogg, känns som om ni är avlyssnade...

    Hoppas allt är bra annars med er!

    SvaraRadera