onsdag 21 december 2011

Julklappar

Kuddar!
Hoppas ni har hunnit fixa klart med era julklappar, för det har jag varjefall, mer eller mindre :) Tycker det är roligare att ge än att få i de flesta fallen. När man verkligen önskar sig något man verkligen vill ha, så är det nog roligare att få visserligen. I år har det blivit många egengjorda julklappar, som jag hoppas uppskattas. Den julklappar jag är mest nöjd med är min julklapp till mormor och morfar. Sytt egna kuddfodral till varsin kudde som dem ska få. Köpte tyget på Åhlens och det heter Picknick. Fastnade för tyget direkt när jag såg det, för mormor och morfar har nämligen det mönstret på sitt porslin. Hoppas de blir nöjda :)


Chokladtryffelsmeten
Dagen har bestått av julbak. Först stack vi upp till Coop för att handla de ingredienser som vi saknade, sen var det bara att sätta igång. Först gjorde vi chokladtryfflar med apelsinsmak och flingsalt. Om ni vill ha receptet finns det här. Busenkelt att göra. Blev lite förvånad över hur snabbt det gick att göra dem. Sen gjorde vi även laktrisknäck. De blev godare än förväntat :) Recept till dem hittar ni här. Imorn gör vi nog rocky roads. En favorit i repris.


Laktrisknäck
Nu ska vi snart iväg till Jimmies kusiner för att fixa med deras wii. Eller ja Jimmie ska fixa med det, jag är med som socialt stöd. Eller som det brukar bli, att jag kommer på lösningarna. Får väl se hur det blir idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar