måndag 5 december 2011

Den däringa digital-TVn

Som ni minns så skrev jag här om dagen om telefonförsäljare, speciellt från en viss digital-TV leverantör. Namnet undviks att nämnas i detta inlägg eftersom det visade sig att det hade en inbjudande effekt även för kundservice på detta företag. Detta inlägg är även det som det gått bäst för i statistiken. Jag  antar att ni kan gissa att vi kan se statistisk över hur många som läser och kommenterar och det inlägg med flest visningar är ett som heter "Paris!" med 52 sidvisningar. På bara ett par dagar har inlägget "Inte intresserad betyder inte intresserad" gått från 0 till 42 sidvisningar, och det är inte dåligt det kan jag tycka! Eftersom "Paris!" legat på bloggen sedan i mars. 


Tomten som "The Bride" från Kill Bill
Ni som känner mig lite mer än bara genom all den text som produceras här vet antagligen att jag INTE tycker om att prata i telefon. Jag vet inte vad det är, men det är antagligen att det inte känns som om jag har samma kontroll som om jag pratat med personen på riktigt. Men ibland måste man ta tjuren vid hornen.

Tjuren jag tog vid hornen idag var just denna leverantör, nu i mars ringde de oss och gav oss ett erbjudande vi faktiskt tyckte lät bra, men som vi sedan blev besvikna över. Vi trodde vi skulle få mer än vad vi fick och dessutom var bindningstiden ett år. Nu när det är tre månader kvar av bindningstiden och givetvis är det tre månaders uppsägningstid också vilket gjorde att jag tyckte att det var bäst att avsluta det nu. Sagt och gjort så gjordes ett snabbt samtal till leverantören och defensiv jag var sedan sist var jag noga med att förbereda mig med argument innan för att kunna avfärda eventuella nya erbjudanden (vilket även behövdes kan jag tala om!). 



Vad tror ni? Om jag hade nämnt leverantörens namn hade det helt plötsligt blivit ännu fler sidvisningar på detta inlägget också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar