onsdag 7 december 2011

Det faller vitt från himlen!

Idag har det äntligen fallit vitt från himlen! Trodde jag... Jag är en sån person som föredrar snö framför allt detta hemska regn som Sverige så gärna bjuder på. Därför blev blev det ett litet "happymoment" när jag trodde att snön äntligen kommit. Men ack så fel jag hade! Det var bara hagel, och fast att marken blev vit försvann det under några minuter. Efter haglet kom detta hemska regn, och det regnade på ganska bra. Vi är tacksamma för att vi slapp cykla i det.

Ett ämne som tagit fart de senaste dagarna både på Facebook och även på radion i morse är en video av en kille som heter Jonah Mowry. Han bor i USA (tror jag) och är en helt vanlig kille, men som många av någon anledning avskyr. Han har blivit mobbad i stort sett hela sitt liv och han har nu gjort en film för att få ut allt han känner. Vissa säger att det är fejk, och vissa säger att det är på riktigt. Jag vet inte vad man ska tro, men även om det är fejk så kan man inte blunda för det faktum att det är en sanning för väldigt många andra.

Har ni inte sett filmen innan tycker jag ni kan kolla på den, den varar bara i 4 minuter och det tror jag ni kan avvara. För övrigt har det blivit bättre för honom när hans föräldrar och andra såg denna filmen, så han mår bra nu. Bättre slut kunde det inte ha blivit.
http://www.youtube.com/watch?v=tRXjqpfOnS0 (Länk till filmen, en liten varning till känslosamma människor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar