söndag 11 december 2011

Hur mår din häst?

Bagels!
Igår var det, som jag hoppas ni vet, Nobelmiddag.  Av en händelse kollade vi lite på den när jag och Frida åt varsin tallrik fruktsallad. Strax efter att vi kommit in i programmet ska någon reporter intervjua en av de som fått nobellpriset i ekonomi.

De som fick priset heter 
Christopher A Sims och Thomas Jay Sargent. Den som intervjuades var Sims, och den första frågan han fick var: "Hur mår din häst?". Frida och jag tyckte detta var väldigt rolig, skum och konstig fråga att ställa till en nobellpristagare. En efterföljande fråga var: "Arbetar du mycket i stallet?". Vi båda är överrens om att han nog hellre hade pratat om sin upptäckt. Han fick i och för sig prata om det efter ett tag, men det var en konstig inledning. 

Igår gjorde vi vår frukost tills idag! Frida har länge varit sugen på Bagels och i går var det dags att skrida till verket och tur var det. Efter att ha kollat på receptet visade sig att degen skulle jäsa i en timme, och de har man inte tid med att en söndagsmorgon när man är hungrig som en varg. 



Imorgon är det sista skolveckan! Sen bär det av hemåt inför julen, min favorithögtid skulle jag tro. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar