tisdag 2 april 2013

Påsken

Nu är vi tillbaka till verkligheten här i Karlskrona. Resan hem igår gick bra, förutom att de hade signalfel på en sträcka, så tåget kom fram en halvtimma senare i Karlskrona. Vi träffade även kompis från BTH som vi hade sällskap med från Lund. Han hade lyckats fånga ett fyra-säte på tåget så vi slapp stå :) 

Helgen hemma har bestått av mö mat och godis. På påskafton var vi hemma hos Jimmies mormor och morfar och käkade påskmat. Min familj hade också middag på påskafton, som vi inte kunde komma på, men det kan vara skönt att slippa allt stim som brukar bli hemma hos min familj. 

Minns inte ifall jag berättade att när jag var hemma förra påsken, fick jag besök av en mus mitt i natten.... Jag fick mer eller mindre panik eftersom den sprang runt på golvet.... Pappa fick som tur var tag i den någon dag senare. Detta året däremot var det inget direktkontakt med en mus utan bara dess bo... Skulle leta efter något som jag visste fanns i mitt rum, så jag började slita i mina låder under min säng. Jag tar upp något och det rinner ut en massa grötris. Fattade nada. Trodde det var pappa som hade lagt det där för att undvika fukt eller något.... Gick vidare till en annan låda och där hittar jag också en stor hög med grötris, men då ser jag att en påse som ligger bredvid är helt sönderbiten! Jag fick panik gånger tusen... Mamma och Hanna var hemma och jag sprang runt där hemma och tyckte detta var ganska obehagligt. Igen som brydde sig... Så jag fick ringa Jimmie som precis hade kommit hem till Helsigborg, för att komma och rädda mig. Som tur var hjälpte mamma också till eftersom Jimmie bara kunde stanna en liten stund då han skulle klippa sig. 

Hemma i Helsingborg hann jag även en runda inom tandläkaren. Får alltid så mycket beröm över mina fina tänder, så det var skönt att dom var hela :) Vi båda hann även med att klippa oss och jag fick även lite slingor i håret :D Så nu går vi runt som två nakenhundar på huvudet, haha. Nädå, men Jimmie har klipp av ganska mycket av sitt hår, för att slippa klippa sig så ofta. Jag klippte av 15 cm så mitt är också ganska kort, men inte som Jimmies ;) Länge sedan man hade så kort hår, så det känns lite ovant. Nöjd blev jag varjefall :)

Mina föräldrar ville gärna bjuda ut oss på mat en dag under påskhelgen. Hanna var bestäm över att vi skulle käka sushi. Det finns typ tio sushiresturanger bara inne i stan. Helt sjukt. Vi har en här i Karlskrona. I alla fall, vi åkte in till stan för att käka sushi på ett ställe vi tyckte verkade bra. Ja tills vi kom dit och det stod att det var påskstängt :( Efter mycket letande slutade det med att vi gick till Oasen, en fonduerestaurang. Mycket mumsigt :) 

Just nu är vi hemma en snabb vända från skolan. Haft föreläsning 10-12. Skulle haft labb mellan 13-17, men vi slapp det som tur var, så den andra delen av klassen är där nu. Vår nästa föreläsning är mellan 17-21. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar