måndag 15 april 2013

Jimmies nya hyresgäst

Veckan som varit och veckan som kommer har Jimmie skaffat sig en liten hyresgäst. Den livnär sig på mjöl och vatten. Han håller nämligen på att göra surdeg. Hela förra veckan höll han på att mata sin lilla deg och lördags var det upp till bevis. Tyvärr ville sig inte degen riktigt, men nu till helgen blir det ett nytt försök. 

Istället för surdegsbröd fick Jimmie improvisera lite och ta ett annat recept utan surdeg. Det blev havrebaguetter. Hade Philadelphiaost och den absolut godaste laxen jag ätit! Mums, mums!

Häromdagen gick min datorskärm i sönder som jag nämnde i förra inlägget. Det slutade med att jag fick sitta på min Ubuntudator som bryter vårt nät väldigt ofta. Det var så illa så att Jimmie hotade med skilsmässa ifall jag inte bytade tillbaka till min söndriga dator! Vi fick hitta en lösning på det hela och min dator är numera inte speciellt bärbar. Datorn i sig är det inget fel på, men skärmen är i ett fast läge och är inte den lättaste att flytta runt då skärmen gärna gungar till lite för mycket :( 

Idag blev det god tacopaj till middag. Gjorde om pajskalet så det blev lite "nyttigare". Istället för att ha smör, hade vi kessela. Blev gott ändå, som tur var :) Nu har vi lite över som vi kan äta de andra dagarna också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar