tisdag 23 april 2013

Nu jävlar!

Nu jävlar är det fanimej snart så att till och med jag blir arg! Ni som känner oss rätt väl vet att det oftast är Frida som blir arg av oss två, och att jag nog egentligen är för snäll för mitt eget bästa och att det tar väldigt långt tid innan jag blir arg, men givetvis kan jag också bli arg och då är jag inte nådig!

Det hela började egentligen för ganska länge sedan med en historia som jag tror vi dragit en hel del gånger. Historian det gäller är vår kära förbannade puckolärare som nu ska få ännu mer innehåll till sig. I förra veckan, torsdagen snarare bestämt, när vi hade laboration i ett av våra ordinarie ämne berättade denna lärare att klassen vi läser kursen med gärna vill träffas på tisdag (idag) vid tio och gå igenom labben eftersom han är bortrest denna veckan. Idag tog vi oss till skolan vid tio och när vi kom dit var där endast en från vår klass i salen. Vi satte oss ner och pratade lite i väntan på att fler skulle ansluta sig. När det gått en halvtimme sedan utsatt tid och vi var hela fem stycken började vi ana ugglor i mossen!

En av våra klasskompisar ringde och fick tag i den som var ansvarig i den andra klassen enligt vad vår lärare sagt. Han hade fått veta igår av en annan i vår klass vad som var på gång och ingen i hans klass hade några planer/visste om att vi skulle träffas. Jag antar att han sagt till oss att den andra klassen ville träffa oss och planerat att göra samma med den andra klassen, men vad i helvete tjänar han eller vi på det?

Det blev inte bättre när vi pratat om hur han betett sig innan. I vår förra kurs med honom skulle vi "hacka" lite olika nätverk som han pratat med och fått godkända. Men det visade sig att han antagligen inte fått godkänt på något av nätverken, eftersom en grupp fått höra att de ansvariga för det ena nätverket upptäckt en hackerattack mot sig och bett företaget som lånat ut verktyg till oss att stänga ner det eftersom att någon använder det i onda avsikter. De visste alltså inte att de skulle bli "hackade". Med andra ord har vår lärare mer eller mindre agerat "hackerpimp" och beordrat oss att hacka nätverk, vilket (antagligen) inte är helt legitimt. Vi var på väg till vår nya programansvarig men vi kom på att hon antagligen var på lunch, så vi får väl gå till tidningen eller något (;)).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar