lördag 23 mars 2013

Snö

Idag har det kommit ännu mer snö än igår. Trodde den skulle smälta igen. Totalt skulle jag gissa på 15-20 cm snö :( Det är runt -8 grader ute så jag är glad att jag slipper vara ute med tanke på att jag är så hemskt frusen av mig.

Efter att ha varit i skolan en hyfsat lång dag, så var vi lite småtrötta och sega i huvudet så vi bestämde oss för att gå hem, i hopp om att bli lite piggare. Visst blev vi det. När vi knappt har gått en tredjedel av sträckan så börjar det snöa något sjukt mycket! Som tur var hade vi blåsten i ryggen större del av sträckan hem. Man såg knappt Saltö, som man brukar se ganska tydligt annars. 

Väl hemma blev det lite träning för mig. Jimmie kände sig lite krasslig och var inte hemskt sugen på att förstöra hans träningsrutiner med en eventuell förkylning. Så vi får se hur han känner sig imorgon. Att det var halv snöstorm var varjefall inget som hindrade honom, sa han. Han såg det istället som ett sätt att utmana sig själv. Hade dock inte varit så sugen av att bli snöbombad i ansiktet. Jobbigt att andas bara av att gå med en massa snö som slår en i ansiktet... :(

Nu är jag trötter och ska gå och lägga mig. Hoppas bara de pratande människorna i trapphuset försvinner snart. Ganska lyhört. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar