söndag 10 mars 2013

Rätt låt vann!

Tyckte helt rätt låt vann igår! Har lyssnat på Robins låt de senaste dagarna, riktigt bra. Vi hade två kompisar som var här och kollade på melodifestivalen med oss. Dom var kanske inte lika intresserade, men dom tyckte det var kul att titta på :) Tanken var att vi först skulle bowla och sedan gå hem till oss, men när vi kom fram till bowlinghallen (gick i värsta motvinden och massa minusgrader) så var alla banor upptagna och inga lediga förens vid åtta... Det blev att vända om igen och gå hem och spela lite bowling på wiiet :) Inte riktigt samma sak, men vi fick spela bowling :) Timman innan vi skulle bowla var vi på invigningsbuffé med Dexter, på Sumo Sushi. Lokala sushirestaurangen hade bytt lokal och firade med sushibuffé. Har nog aldrig ätit så mycket sushi på samma gång! Mätta blev vi :)

I fredags gjorde Jimmie min födelsedagsmiddag, två veckor senare än själva födelsedagen. När jag fyllde år var min familj på besök, och förra veckan var vi i London, så därför fick det bli denna helgen :) Till förätt blev det något jag aldrig har ätit innan, musslor. Det kallas för Moules Mariniére och är en typ av musselsoppa. Det var riktigt gott :) Till huvudrätt blev det baconinlindad kycklingfilé med hemmagjorda potatiskroketter, som var rullade i chips :) Lika gott detta, bara att vi har helt sjukt mätta så vi orkade inte efterätten :(

På morgonen dagen efter (alltså igår) gick Jimmie upp och fixade med efterrätten som var pannkakstårta! Kanske inte den mest optimala frukosten, men så gott. Det var så längesen jag åt det sist. Tror jag har ätit det en gång innan. Gott, gott, gott!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar