fredag 15 mars 2013

Fredag

Idag har vi inte haft något i skolan, så det var skönt att få sova några timmar extra :) Vi var och handlade en mat idag och givetvis var alla andra också ute och handlade då :P Vi gick även en runda i stan och tittade inom TGR och Åhlens. Köpte lite målarfärg på TGR så vi får hoppas att jag får lite inspiration :) På Åhlens skulle vi kolla på en bok och vi har även letat efter te-burkar eftersom vi har utökat vårt te-sortiment. Lite tråkigt när teet bara ligger i små påsar. Vi hittade en lagom stor burk, med en New York-karta som motiv :) Vi trodde först det var London, men sen såg vi att det stod New York University på kartan. 

Vi har även försökt att vara lite effektiva idag. Försökt jobba med kompilatorn, men den är inte helt samarbetsvillig tyvärr :( 

GOTT!!
Jag har varit sjukt sugen på sötsaker denna veckan eftersom vi skulle börja vårt nya tränings liv och äta hälsosamt. Äta hälsosamt har vi varit ganska duktiga på, men vi kom lite ur balans så vi började om nu denna veckan. Träningen har vi inte varit så värst duktiga på tyvärr :( Går lite i vågor. Ibland känner man för det, ibland gör man inte det. I alla fall, nu när man inte "får" äta sötsaker, så blir det bara på helgen. Idag kom jag på den absoluta bästa efterrätten! En egen variant på pavlova  Det är en maräng med lite olika toppingar på kan man säga. Det brukar vara någon typ av "sås" och sen en massa god frukt. Äggvita i sig är nyttigt, det är bara sockret i marängen och grädden på toppen som inte är mega nyttigt. Frukten är ju mega nyttig, så inget att klaga på där inte! 

Alltså denna maräng som vi gjorde själva. Går knappt att förklara hur gott detta var alltså! Super enkelt dessutom. Vispa äggvita med socker, sen hade vi i vaniljextrakt för att den skulle smaka lite annorlunda. Sen klickar man bara ut dom på en plåt. En timma i ugnen sen är det färdigt. Enkelt, enkelt, enkelt! Gott, gott, gott!

Igår var jag lite rastlös så jag printade ut en cubeecraft. Vet inte om det kallas så, men hemsidan jag laddade ner bilden ifrån hette så. Det är en pappersfigur som är gjord av kuber som man själva få skära ut och klistra ihop. Lite pilligt och man får ha lite tålamod. Precis något för mig :) Så jag printade ut min lilla mariofigur, skar ut den och tejpade ihop den. Precis min typ av pyssel. Jimmie blev glad också eftersom det var en mariofigur :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar