måndag 11 mars 2013

Run for it, Run!

Nu ska vi, jag och Frida, bli precis som alla andra! Eller inte egentligen. Nu för tiden kan man nästan inte befinna sig på någon social media utan att det ska finnas bilder, texter, filmer eller något annat kring träning och nyttomat. Vi kommer inte att forma om bloggen till att börja handla om kalorijakt och salladsblad, om du trodde det. Nej, vi kommer fortsätta att berätta om vår ganska alldagliga liv.

Anledningen till att vi kommer att bli lite som alla andra är nog mestadels min förtjänst. Någon gång i förra veckan var det en Facebook-kontakt som frågade ifall det fanns någon som ville anmäla ett lag för att ställa upp i Blodomloppet här i Karlskrona med henne och springa 5 km. Jag har länge velat börja springa då jag dels tycker det är kul och det är en väldigt effektiv träningsform. Så den 13 maj, alltså om 63 dagar, ska jag och några till springa en liten runda här i Karlskrona. Frida kommer inte hänga på och springa, utan hon ska träna på lite andra sätt. Framförallt kommer hon vara den som planerar och ser till att vi har god mat under veckorna!

För er som inte vad vad Blodomloppet är så kommer här en kort beskrivning: Ett lopp på 5 eller 10 km som man kan gå, springa, jogga eller på annat sätt ta sig igenom (Kanske blir till att krypa i slutet?) sträckan. Loppet är till för att uppmärksamma ämnet blodgivning och förhoppningsvis varva fler blodgivare.
Mer info för den intresserade: http://www.blodomloppet.se/

Så har du inget bättre för dig så häng på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar