onsdag 19 september 2012

Sömnbrist

Sjukt lång dag har vi haft i skolan idag. Vi somnade vi ett i natt och gick upp halv sju - 5,5 timmars sömn. Yeah. Skolan började klockan åtta med föreläsning i två timmar på indisk-engelska i UNIX-programmering. Pigga var vi... För en gångs skull gick läraren igenom något som vi förhoppningsvis har nytta av till våran första inlämning. 

En halvtimma efter att föreläsningen var slut hade vi HoD-möte. Alltså möte med vår handledare i projektarbetet. En timme senare var det dags för lunch för att sedan har projektmöte klockan ett. Dötiden emellan satt jag och Jimmie och jobbade med projektet, så inte en lugn sund här inte! Vi hade sedan projektmöte i två timmar. Dock inte så givande, eftersom varje dokumentation vi ska göra, krävs att vi har gjort en annan färdig, men för att börja på den måste en annan dokumentation vara färdig osv. Det är riktigt snurrigt! 

Vid tre var det dags för dagens sista föreläsning. Ganska givande föreläsning om kvalitet och våran funktion med vårt projekt. Han gav oss massa bra tips på vad vi ska tänka på angående vårat projekt. Det var en gästföreläsare, denna föreläsningen var också på engelska, tysk-engelska, så man är lite mör i huvudet idag. Är det nu man ska tillägga att vår handledare också växlar över till engelska emellanåt xD. Tycker bara det är värst med engelska föreläsningar på tidiga mornar och sena eftermiddagar när hjärnan är som mest gröt, men det gick bra ändå. Nästa steg är att vi glömmer hur man pratar svenska och Jimmie börjar prata engelska i sömnen ;) 

På tal om att Jimmie pratar i sömnen. Inatt var det dags igen. Kan ju säga att han alltid hittar på något på nätterna men skriver inte det alltid, eftersom han bara ibland ligger och mumlar för sig själv. Men inatt så väcker han mig och säger att allt är lugnt och att han bara ska gå ut och kolla till mina färgpennor att dom är okej. Han var rädd att dom låg i oordning efter att han hade lånat dom. Jag gillar inte när mina pennor ligger i fel ordning liksom ;) Det komiska med denna händelse, är att han gjorde exakt likadant för två-tre dagar sen. Han måste verkligen vara rädd för att jag ska bli sur över att han stökar bland mina färgpennor ;)

Nu säger jag godnatt. Är så sjukt trött! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar