fredag 14 september 2012

Pyssel

Proppat paket!
Häromdan beställde jag hem ett gäng pärlor och annat trevligt från Lilla pärlan. Denna trevlig fredag dök mitt paket upp i postboxen :) Trodde jag skulle få vänta några dagar till. Beställde allt i onsdags kväll (typ 23:45). Bra service med andra ord :) Nu på eftermiddagen har jag suttit och provat en ny sak som jag inte har gjort innan. Jag köpte nämligen en kumihimo-platta, där man kan fläta armband eller andra saker. Visste inte vad vad för något, men så såg jag den i deras webbutik och blev nyfiken. Tyckte det skulle vara lite roligt med något jag inte har provat på innan. Riktigt lätt är det och snyggt blir det. Hittade ett enkel och bra guide på nätet, så jag slapp köpa mig en :) 

Pyssel
Idag var det dags för vårat första möte med vår kund. Detta skulle ske digitalt. Vi var på plats en halvtimma innan för att fixa i ordning och massa. Tror ni inte att allt lägger av!!?? Trodde jag fortfarande låg hemma i min säng och drömde... ! Har nog aldrig varit med om något så knasigt. Jag och Jimmie hade med våra bärbara datorer, efter man som student inte får installera något på skolans datorer.

Det hela börjar med att vi inte kan använda det trådlösa nätet, så vi provade det "sladdburna". Funkade det då? NEJ! Då hade väl tjugo minuter gått och vi hade tio minuter på oss att fixa allt. Vi blev desperata och provade om det funkade på skolans datorer i alla fall och på något vis gick det. Nästa problem dök upp. Eftersom vi alla skulle ha egna headset, hade datorerna helt plötsligt inget ljudkort. Trodde jag skulle smälla av och dö på fläcken. Detta händer bara inte! När klockan var 9:28 hade vi mer eller mindre fått allt till att fungera. Puh! Nästa problem var bara att lyckas "logga in" till mötet. Det gick efter ett tag. När klockan var 9:34 började vårat möte med kunden. Eftersom Jimmie är projektledare i vår grupp och har haft kontakt med kunden, började prata så fungerade inte hans mic!! Han satte sig sedan vid min dator och Micke fick sköta snacket. Vilket brutalt sätt att börja sitt första möte!!

1 kommentar:

  1. Med den dåliga starten kan allt bara bli bättre :)

    SvaraRadera