måndag 17 september 2012

Hur ska det se ut på julafton?

Det var ett tag sedan jag skrev. För det mesta är det Frida som har skrivit och nu börjar jag få lite dåligt samvete ;).

Nu märker man verkligen att skolan är igång. Idag står det egentligen inte skola på schemat, men lik förbaskat måste man ta sig till skolan i alla fall eftersom vi har projektarbete. Efter att ha haft en lite trög start känns det som att vi har kommit igång nu. Jag tycker synd om vår andra halva av klassen (hela fyra personer!) som inte har kommit i kontakt med sin kund ännu. Problemet tror jag ligger i att deras kund inte hör av sig, men jag hoppas att det löser sig snart.

Under den tiden vi spenderade i vårt lilla grupprum på skolan idag hann vi få en hel del gjort, men efter några timmar började hungern och tröttheten smyga sig på. Jag vet inte riktigt hur, men vi började diskutera hur vi skulle hålla julafton i vårt lilla grupprum. Någon skulle behöva gå och köpa tidningen, att vi skulle rita lite julgranar och annat juligt på tavlorna så att det skulle bli lite bättre stämning. Jag hoppas verkligen att mina projektkamrater får lite mat och sömn när julen nalkas så jag slipper fira jul i skolan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar