fredag 14 oktober 2011

Suit-up day!


Viktor, Martin och Jimmie
Igår var det Suit-ip day, vilket innebär att man ska gå i kostym. Varje fall killarna. Jag hade kavaj, för jag tyckte att jag skulle stötta dem lite :) Fina var dem. Det var bara tre stycken från klassen. Lite tråkigt tycker jag :( Efter skolan stack vi till Stars'n stripes i stan och några drack öl, medans jag drack cider. Mycket trevligt och några fler i kostym :)

Idag var en halvdryg dag får man väl lov att säga. Hade "bara" labb idag. VI hade knappt något kvar så vi förväntade oss att vi senast skulle vara klara vid ett. Labben började tio och slutade tre. Där satt vi och allt fler grupper blev klara långt före oss. Skit kul när vi inte hade så mycket kvar, men ändå inte kom någonstans. Som vår vanliga otur så strulade programmet. En och en halv timma gick till felsökning. Kul! Tror vi gick halv tre :( Skit drygt. Vi hade planerat en massa. Skulle handla och när man handlar efter tre en fredag så är det SMOCKAT i affärerna vilket vi visste och hade därför gärna sett att vi hade kunna komma dit liiiiiite tidigare. Sen förstår jag inte dem som är lediga en hel dag, varför dom måste vara ute i rusningarna. Pensionärer och typ folk som är hemma med barn eller något. Visst dom kanske vill träffa lite folk, men måste dom pricka in de stressigaste tidpunkterna?  Kan tycka det är jätteskönt att gå och handla när det är helt dött i mataffären. Då kan man bara gå och lulla rundor och inte springa som en idiot mellan alla karlskronabor, som fortfarande tror att dom ska bli Sveriges huvudstad och inte flyttar på sig när man kommer gåendes emot dem.... Inga vana stadsbor där inte!

Räkmacka!
Efter vår panik-handling blev det att städa vart enda hörn och yta i lägenheten. Imorn kommer päronen och då måste det vara fint så dom ser att vi sköter oss ;D Här är faktiskt ganska fint annars också, men vi väntade med flit med att dammsuga och plocka undan saker som låg framme. Efter våran grundstädning blev det mat, och eftersom det är räkmackans dag idag, så bestämde vi oss för att göra en egen. Helt otroligt gott. Märkt att jag bara fotar mat och dryck som vi slänger i oss :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar