tisdag 11 oktober 2011

Sport

Ni får ursäkta det kommande ganska bittra inlägget, men jag kan helt enkelt inte låta bli. Suttit och kollat på fotbollen mellan Sverige och Holland, mellan pauserna på DH. När DH är slut är det drygt tio minuter kvar och Jimmie vill gärna kolla klart, så vi gör det. Det går 30 sekunder och en äcklig holländare slänger sig på marken, och håller sig för foten, när svensken har sprungit ifrån honom är ca 3-4 meter ifrån honom. Hela stadion börjar att bua såklart, men domaren väljer inte att göra något, och holländaren hoppar snabbt upp på benen igen som att inget har hänt! Va fan är det för jävla sjuk sport egentligen!? Tror det är därför jag inte klarar av att kolla på denna sport, för jag blir så irriterad. Jag klara inte av att kolla på sport när man inte kan spela fair play. Hatar det. Är det inte spelare som filmar på plan, så är det supportrar som förstör! Blir så less!!

Inte för att säga att tennis är bättre, men där kan inte en spelare mitt under en boll, eller mitt i spelet överhuvudtaget, bara ta sig för foten och skrika "aj min fot, att sparka på min fot" eller något liknande. Sen finns det inte heller några supportrar som förstör. Har du någonsin hört om att folk har blivit galna och ha velat ha ihjäl varandra efter en tennismatch? Nä precis. Har inte heller hört att folk kastar in smällare eller liknade. Visserligen vet jag att det var en kille som sprang in när Federer spelade för något år sedan och slängde en handduk över hans huvud. Då ska det dock tilläggas att denna person som gjorde detta lever för att göra massa skit, inte bara denna gången som olyckligtvis var under en match, utan även göra massa skit under fotbollsmatcher eller för folk på stan. Han är allmänt jobbig med andra ord.

Om folk slutar att filma under fotbollsmatcher och supportrarna slutar va så jävla dumma i huvudet och stötta sitt lag istället och skita i hur matchen slutar, så kanske jag kan överväga att kolla på fotboll, men inte förens dessa mål uppfylls. 

1 kommentar:

  1. Håller med! Fotboll o hockey o annat trams, nej tack! ;) Tacka vet jag dansen, där slåss vi bara inne på golvet, inbördes (blir ju så när det går ut på stora armrörelser, kickar o hopp ;)) och är snälla och trevliga utanför golvet! ;) hoppas allt är bra med er där uppe i norr! ;D kram!

    SvaraRadera