torsdag 27 oktober 2011

Jahapp

Ja nu har vi skrivit båda våra tentor och dem kändes faktiskt ganska bra.... tills vi fick lösningen på matte tentan som vi hade igår... Jag kände att jag hade missa små korkade detaljer, men förhoppningsvis så fixar jag det precis på gränsen ändå. Jimmie var irriterad över att hade vänt på ett uttryck. Detta kom han på igår när vi cyklade ifrån skolan, så han har gått och stört sig på det nu i en dag. Annars kände han sig ganska nöjd :) Dagens tenta i digitalteknik var nog den drygaste tenta vi någonsin har skrivit. Den ligger ganska jämnt med programmeringen som vi skulle skriva på papper.... I alla fall, det kändes som att den aldrig tog slut, man bara skrev och skrev. Knappt några som hade gått efter tre timmar (då de flesta brukar känna sig klara som kan tentan). Annars brukar salen länsas efter en timma, fast då har de flesta heller inte skrivit något. Jimmie gick klockan ett och jag tjugo över ett. Tentan slutade två och innan oss hade typ max fem personer gått. Tror vi kan ha varit 30 stycken i salen. Hör till ovanligheten att nästan alla sitter kvar så länge.

Jelly Belly beans
För någon vecka sedan var vi hemma hos min kusin och då bjöd hon oss på Jelly Belly som hennes mamma hade köpt i USA. Jag tycker ju inte om jelly beans egentligen eftersom dom har så konstig konsistens, men dem var faktiskt goda. Dem hade så sjukt verkliga smaker. Uppenbarligen är de inte naturliga smaker, men tänk er att äta en böna som smakar grillad marshmallows. Helt sjuk verklig smak! Tycker det är mer imponerande än dom som smakar jordgubb eller något. I alla fall, har köpt oss en påse med 50 olika smaker som vi ska smaska i oss under en tid. Alla på en gång känns lite väl onyttigt plus att man kommer leva på sockerrus i typ tre minuter och sen sova i tre dagar :P

Nu håller vi helg i fram tills på måndag. Känns ganska skönt. Håller alla femtioelva fingrar och tår för att i klarar vårar tentor nu bara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar