måndag 3 oktober 2011

Glass, smoothie och förkylning

Smoothie!
Glassmaskin!
Vi har försökt bli lite nyttigare och bestämde oss därför för att göra en smoothie här om dagen. Jordgubbar, youghurt, banan och lime var det i den. Jättegod! Smakade precis som den smoothien som vi brukar köpa när vi är i Gibraltar. Kändes som sommar. Sen blev jag duktigt sugen på att göra yoghurtglass, som vi åt i London. Visserligen blev inte resultatet lika bra som förväntat, men den var galet god. Lite för mycket isglass blev det över den. Kan ha varit för att vi inte hade en glassmaskin. Därför bestämde vi oss för att köpa en grön söt liten glassmaskin. Och där försvann tanken om att vi skulle vara nyttiga. Hoppas att vi kan göra massa god glass nu bara.

Nästa problem är min förkylning som jag fick igår kväll. Sitter i skolan och snörvlar. Kan inte sova. Sen skulle jag och Jimmie börja på våran träning idag. Vi har köpt en pulsmätare till, till vårat active på wii. Blir lite roligare att tävla emot varandra. Denna tanken gick i kras, med tanke på min förkylning. Den kunde verkligen inte komma passande... Vi var ju så pepp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar