tisdag 18 december 2012

Ni kan väl ändå sluta lura folk?

Dagens inlägg är lite längre än vad det brukar, men för dig som läser hela finns det en extra treat i slutet! :)

Idag har det hänt en hel del. Vår lärare slängde in en extra timmes lektion idag, klockan 9:00 närmre bestämt. Han kom vid 20 över och kom inte igår förren närmre halv. Sedan babbla han och den andre läraren på till tolv. Efter det blev det lunch för att sedan labba i tre timmar, nu slipper vi det på onsdag! Så kan vi ta det lilla lugna innan vi ska kolla på The Hobbit med Dexter. 

Nästan precis när vi kom hem ringde ett nummer som ringt Frida innan, nämligen 0812451321. På andra sidan luren säger man att det är någon från Energibolaget/Elbolaget eller något liknande. Bara att de ringer till mig är ett tydligt bevis på att det är en stor fet jävla skojare i andra änden som endast är ute efter att lura folk. Det finns ingen som helst anledning att de ska ringa mig då jag inte finns i något som helst register angående el, det är Frida som står för den. Så med andra ord, för att fler ska bli upplysta genom att hitta oss och för att Energi/Elbolaget själva ska fatta att de är genomskådade av allmänheten skriver vi nu: Energibolaget, Energibolaget, Energibolaget, Energibolaget och Energibolaget.

När jag såg numret visste jag givetvis att det var Energibolaget/Elbolaget som ringde och jag var beredd. Samtalet lät enligt följande ("Försäljaren" = K, Jag = J) :

K: "Hallå, jag heter Kristian och ringer från Energibolaget, det är vi som är energijättarna i Svergie och har de bästa priserna på marknaden! Är det Jimmie jag pratar med?"
J: "Mmm"

K: "Ja, bor du kvar på A*gatan?"
J: "Nej, det gör jag inte"
K: "Jaså? Så du har bytt lägenhet nyligen? Är det du som står för elen?"
J: "Nej"
K: "Nähe, då får vi ta och ringa vidare då"
J: "Ja gör ni så. Och du förresten?"
K: "Ja?"
J: "Ni kan väl ändå sluta ringa runt och lura folk?"
K: "...Ja, det kanske vi kan... *Klick*"


Så nu vet ni det, han t.o.m. erkände att de ringer runt och lurar folk

1 kommentar: