söndag 2 december 2012

1:a advent

Vardagsrum
Idag är det första advent och även dag två för vår pyntdag. Vi gick upp någorlunda tidigt, eftersom Jimmie vaknade halv tio av en mystiskt ljud. Han skuttade upp ur sängen och insåg att det var snöplogen han hade hört, eftersom det låg en decimeter snö utanför fönstret! Det var ett tag sedan jag såg honom så glad :) Vi gick upp och käkade frukost samtidigt som vi kollade på del två av julkalendern. Som faktiskt verkar helt okej hitintills. Tror dock inte den komma slå originalet. 

Lunch
Vi tog sedan bussen ut till Lyckeby för att köpa nya julkulor till fönstret. Köpte två andra färger också. En nöjd Frida helt enkelt. Vi gick vidare till ÖoB och köpte billig julmust :) Lagom klara med våra ärenden kom bussen och vi åkte hem. 

Kök
Eftersom det var första advent var det "adventsöppet" i alla affärer och någon mini julmarknad i Hoglandspark, som vi bestämde oss för att besöka. Vi tog även en adventslunch inne på wachtmeister. Efter att ha strosat runt i alla affärer i snöyran gick vi hem för att fixa med våra adventsljusstakar. Vi har numera två stycken. En med vanliga långa smala ljus och en med blockljus. Vi satte sedan upp alla tomtar samtidigt som vi lyssnade på julmusik. 

Sovrum
Sen var det dags för att hänga upp den andra julkulan i fönstret. Som tur var fick jag hjäp av Jimmie eftersom jag är alldeles för kort för att nå upp. Efter ett tag fick vi dem till att hänga på samma nivå :) Av kulorna som blev över tänkte vi hänga i en liten grupp i köket i olika höjder. Hade jag tyckt skulle passa fint. Dock var det bara ett problem. Kula nummer två föll i golvet. Vet inte vad det är med mig och julkulor. Blir duktigt arg bara. Åker inte ut till Lyckeby igen för att köpa en nya jävla kula! Som jag sa igår, om inga fler kulor går i sönder, så får ni se lite bilder, men tyvärr. Nädå, ni kan få se lite bilder ändå, för jag är duktigt trött på dessa julkulor :( 
Av det nya julpyntet så har två julkulor gått i sönder och även siffran ett på vår adventsljusstake. Kul att det nya ska ha så dålig kvalitet :(

Har börjat känna mig lite seg under dagen. Hoppas det beror på att det snart är jul och att man sakta börjar bli slö. Trött och lite ont i öronen och kroppen. Kan vara projektet det beror på också. Känner mig inte så positivt ställt till projektet längre och det drar ner mig :( Tar på krafterna. Är bara så otroligt trött på att bli så illa behandlad av vår kund. Om man tänker efter är det helt sjukt att man ska vara tacksam och att man bara ska ta emot hans skit snällt. Vi får inte säga något, för då "riskerar" vi att bli utan betyg. Vi ska alltså gå och må dåligt för att vi ska få csn. Helt jävla sjukt att det är så.

Imorn är det ny vecka som jag hoppas blir bra. Räknar dagarna tills att vi förhoppningsvis ska få ha lite julledigt. Förstår inte egentligen varför alla (om man inte räknar med sjukvård, brandkåren osv) andra ska få vara lediga, utan vi studenter... Varför liksom? Ska varjefall försöka ta det lite lugnt om man nu får vara ledig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar