torsdag 3 januari 2013

Jul och nyår

Det var ett tag sedan vi skrev vad som hände i våra spännande liv. Vi har både hunnit att fira jul och nyår hemma i Ödåkra :) Haft fullt upp i två veckor. Känns helt overkligt att vi har varit hemma i två veckor! Dagen efter att vi kom hem var vi och klippte oss. Jimmie hade värsta kalufsen på huvudet som han blev av med. Jag klippte av allt det slitna. 

Dag två drog min syster upp mig till Väla för att fixa med julklappar. Kan säga att det var ganska mycket folk på Väla sådär tre dagar innan jul. 

Dag tre var det dags för att julbaka hemma hos mormor. Jag, Jimmie, Hanna och Filip hjälpte till. Det blev bullar, chokladbullar och marsipan doppat i choklad. 

Dagen innan julafton hade vi lille-julafton hemma hos Jimmie tillsammans med Jimmies småkusiner. Julafton firade vi på olika håll. Jag hos min mormor och morfar, och Jimmie hos sin faster. Fick det vi hade önskade oss, så det var kul :)

På juldagen var det dags för kalkon hemma hos mina föräldrar. Det var en aning fler människor än på julafton. Vi lekte mycket med våra förkylda småkusiner som vi inte träffar så ofta. En väldans fart på dem alltså. I och med att de var förkylda blev jag och Jimmie antagligen smittade av dem, vilket resulterade att det blev många nysningar, snytningar och hostningar under ett par dagar. Jimmie är inte helt frisk ännu, men han mår ändå bra. Jag känner mig frisk, men halsen är lite hes fortfarande. 

Myrstack
Mellan jul och nyår, mitt i den värsta förkylningsfasen, bjöd mina föräldrar ut mig och min syster, med pojkvänner, på Edelweise i Helsingborg. Alla tog olika snitzlar och vi gick mycket mätta och belåtna där ifrån :) 


Efterrätt
Nyår firade vi hemma hos Jimmie med hans familj och kusiner. Första nyår som de var uppe till tolv så dom var helt upp i gasen. Även första nyår för lilla Izo, som var ganska rädd för raketerna. Så länge han var inomhus var det ganska okej.

Sen var det dags att återhämta sig och fixa de sista ärendena innan vi skulle sätta oss på tåget hem. Igår var vi först förbi Jimmies morbror och försökte fixa med deras tv, sedan åkte vi och hälsade på hos Jimmies mormor och morfar. 

Idag klockan 10.05 avgick tåget från Ödåkra och nu är vi hemma och tillbaka till verkligheten igen. Trötta är vi. Gick och la oss sent igår kväll och upp hyfsat tidigt. Somnade nästan på tåget påväg ner till Lund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar