söndag 16 december 2012

Helgen

Helgen har gått och imorn är det redan ny vecka! Helgen gick fort som alltid. Igår var det hjulsittning som sapparna i vanlig ordning håller varje jul. Kanske inte den bästa sittningen jag har varit på även om det ska vara en utav de finare sittningarna. Maten var helt okej, lite kall, men god. Däremot var det mindre trevligt när en i sexmästeriet skulle dricka "prophetdrinken" och inte kunde hålla den nere och allt kom upp igen. Behöver jag säga att jag satt och hade första parkett, hade precis fått min mat och hade käkat en köttbulle, plus att jag är otroligt känslig mot människor som spyr. Jag var inte så hungrig efter det kan jag säga... Mindre lyckat. Mycket detta året med kårsamanhang har tyvärr flippat ur, vilket är lite tråkigt. Sist var det togaphesten om ni minns att vi skrev om det. Total flopp. 

Det tråkiga med dessa event är att även om de inte tidigare år skulle vara lyckade, så forsätter man ändå att göra det nästa år, för att det alltid har varit så. Det är skillnad på traditioner och traditioner. Traditioner som funkar och traditioner som inte funkar.

Igår var det även pubtömning och kåren hade öppet till tre. Detta innebar att vi var tvungna att gå hem. På vägen hem tog vi några cachar som de nyligen har lagt ut här i Karlskrona. Väl hemma hade jag väldigt ont i fötterna för jag hade mina fina skor, med lite extra klack som mina fötter är mycket ovan vid att gå i, men ska man vara fin får man lida pin ;) Vi somnade vid lite efter fyra och vaknade halv ett :) Ganska skönt att bara få sova :)

Nu ska lilla söta Jimmie ta hand om mina små fötter som fortfarande gör lite ont :)

1 kommentar:

  1. Vad skönt att höra att ni slapp vakna till barnskrik...

    SvaraRadera