tisdag 4 december 2012

Zzz

Idag har dagen segat på som vanligt. Inte hänt så mycket alls faktiskt. På tisdags mornarna brukar det innebära HoD-möte, vilket vi faktiskt inte hade idag, eftersom vi tyckte att vi hade koll på vad som skulle hända. Vi hade ett eget slags möte med gruppen. Ska jag vara helt ärlig så orkar jag inte prata om detta jävla projektet längre. Det får mig att må dåligt och gör deppig :( så därför skiter vi i det.

Trots mina nio timmars sömn inatt var jag ganska trött när jag kom hem från skolan. Låg mest och surade på soffan. Somnade till vid ett tillfälle och sov i en halvtimma. Sen gjorde fina Jimmie lite fika och vi kollade på Greveholm. Eftersom jag fortfarande var lite trött och började få huvudvärk, så bestämde vi oss för att en lite runda på stan. Skulle köpa strumpbyxor. Påvägen hem gick vi inom TGR (Tiger) som öppnade här i Karlskrona i söndags. Det är den affären där allt är så billigt och som man alltid kommer ut med något som man inte behöver :) Vi fick med oss hem en mjölkskummare(den andra gick i sönder), fyra "kartor" med tassar till bord, en salt kvarn (vår är kass), en massageboll till mina fossingar och även en liten förvaringslåda till mina pärlor :)


Det är så fint pyntat överallt på stan. Vi brukar inte vara ute på gatorna när alla fina lampor är tända, men eftersom vi var ute på vift vid fyra var det redan mörk ute. Både borgmästaregatan och ronnebygatan är fint pyntade med ljusslingor över gatorna. Sen har de flesta affärerna också pyntat och gjort fint. På ronnebygatan har de även klätt in stenfigurerna med granris. Inne på wachtmeister har de hängt upp nya ljusslingor och även något slags segelskynke. Tror det är helt nytt för i år, för jag minns inte att det har varit så tidigare. 

Nu är det snart bara två veckor tills vi får åka hem över julen. Hoppas verkligen man får slappna av och att det blir någorlunda rolig jul :)

1 kommentar:

  1. Klart att det kommer att bli en rolig jul! Ser fram emot att få pyssla om er!

    SvaraRadera