söndag 12 maj 2013

Smått forcerad uppdatering

Detta inlägg känns som en slags forcerad uppdatering då det inte har hänt något speciellt i vårt liv just nu. Tanken var att vi skulle till en ciderprovning på kåren igår, men så blev inte fallet. Jag vet inte egentligen varför vi aldrig köpte någon biljett. Det klassiska "vi gör det senare" hände, och sen var det för sent. Vi tänkte kompensera med att gå på kåren efteråt istället men vi fastnade i en film istället som var längre än planerat. 

Som ni förhoppningsvis vet så har jag fått "baknojja" och bakar nytt bröd/bullar varje lördag. Igår fick jag testa en jäskorg som vi köpte för någon vecka sedan. Det låter lite skumt med en speciell korg som deg ska jäsa i men resultatet blev mycket bra! Även om degen inte släppte så fint från korgen som det är tänkt. Något jag dock förväntat mig då jag läst runt om korgarna och många haft problem i början innan korgen blivit ordentligt "inmjölad".

Ytterligare en grej som hänt är att jag ska vara med i en forskning kring människors hälsa och livsstil. Det låter nog mer intressant än vad det är. Allt jag ska göra är att svara på en enkät. Anledningen till att jag är intressant är för att jag har en tvillingsyster.

Det fanns lite mer att skriva om än vad jag trott eller så har jag pratat på för döva öron, vilket jag är rätt bra på. Fråga bara Frida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar