tisdag 7 maj 2013

Shorts!

Yeay! Idag är vi lika knasiga som alla andra som blir glad när solen kommer fram. Idag visade faktiskt vår termometer som står i skuggan hela 18 grader! Vi grävde fram våra shorts och gick ut till vår lilla kulle. Där satt vi i två timmar och åt en försenad lunch och njöt av solen. För en gångs skull så blåste det åt rätt håll! :) Vi hade köpt med oss sallad som man bestämmer själv, vilket jag tycker är en mycket smart idé. Man bara väger det man har lasta på i sin proppfulla burk och betalar. Fanns en massa gott att välja på så det kan blir lite dyrt. Samtidigt så kostar väl en lunch 60-70 kr, så våra 50 kr var ändå en rätt bra deal, med tanke på att det antagligen är en aning nyttigare än de flesta lunchalternativen som finns på restauranger. ICA införde denna salladsidé igår, men har sett att det finns i andra affärer tidigare. 

Solen tog ganska bra de två timmar vi satt där ute. Ön är trots allt omringad av vatten. Läste dessutom häromdagen att Karlskrona är Sveriges soligaste stad! Kan faktiskt hålla med om att här faktiskt är riktigt bra väder väldigt ofta. Det som drar ner vädret är ju vinden :( 

När vi kom hem så hade vi två ovana solslukare fått så mycket sol på oss att vi somnade på soffan. Eller vi bestämde oss för att sova i 30 minuter för att få lite mer energi till att göra andra saker, typ plugga. 

Sjukaste hände i morse när vi skulle cykla till skolan. Kanske inte jättekonstigt, men enligt mig var det konstigt. Precis när vi börja cykla så börjar mina ögon rinna som tusan. Hade lite svårt för att cykla eftersom jag inte såg något. Vet inte vad det berodde på, men gissar på någon typ av allergi, men å andra sidan så vara det bara när jag cyklade och inte resten av dagen. Får se om det händer igen. Kan tillägga att jag inte har någon allergi och därför jag tyckte det var så konstigt. Det jobbiga var väl också att vår lärare tyckte vi skulle sitta och läsa en text  på 10 sidor i mega liten text ock akademisk svenska. En aning jobbigt med irriterande ögon kan jag säga... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar