måndag 6 maj 2013

Förvirringen är total

Windows 8
Idag öppnade jag äntligen min nya dator. Den har stått här sedan i fredags kväll, men jag har inte hunnit öppna den förens igår. Jag är nöjd med den, förutom att den har Windows 8. Inget jag kände att jag var sugen på att byta till trots att jag är tekniknörd. I och med att det är så mycket nytt så är man så duktigt förvirrad. Alla dessa "appar" istället för program. Finns inget direkt skrivbord med den lilla startmenyn. Saknar en startmeny! Tar väl sin tid innan man lär sig. Positivt är ju att skärmen sitter fast och att denna datorn inte är ett måndagsex som den andra var. 

Då när vi skulle gå och hämta dator hade jag svårt för att hålla mig för skratt. Utanför gallerian står det en kvinna och spelar dragspel. Kanske borde ha citattecken kring spelar. Alltså även om man är tondöv eller saknar taktkänsla så tror jag alla hörde att hon bara körde en skala på åtta toner. Känner mig hemsk, men det var faktiskt illa. Inte för att jag kan spela dragspel, men har man ett så kan man se till att träna lite hemma innan man ger sig ut på stan kan jag tycka. 

Just nu har vi gått in i en period där vi läser tre kurser parallellt. Egentligen ska jag läsa fyra, men jag skippade det, då det var mer prioritet på att klara DV-poäng (datavetenskap) än min jädrans analystenta. Måste ha klarat ett visst antal DV-poäng innan nästa vinter annars får vi inte göra projekt och då blir vi fast. Inte så skoj, så nu bli det att ligga i. Alla i klassen saknar upp mot 20-30 poäng så det är en del att ta igen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar