fredag 22 november 2013

Fredag

Kul mini paprika jag hittade i en stor paprika
Skönt med fredag. För en gångs skulle kan vi inte göra mer plugg denna veckan, eftersom vi måste vara i skolan för att kunna genomföra våra uppgifter. Både bra och dåligt. Man känner inte sig "tvungen" att sitta och plugga när man ändå inte kan, fast om man vill plugga så måste man till skolan. Varjefall skönt att ha en ledig helg :)

Skönt att veta att allt slit med dubbelläsningen förra läsperioden äntligen har betalat tillbaka sig! Nu är 20 härliga HP äntligen våra. Dock ska alla bara rapporteras in till LADOK, något som lärare på skolan har lite svårt med ibland :( Vi fick tillbaka vår databastenta igår och vi var godkända. Känner mig nöjd med tanke på att vi knappt var på föreläsningar, pga schemakrockarna. Jag är dessutom en person som många gånger måste se, höra, skriva och läsa saker för att det ska gå in...

En lugn helg inleds i lite lätt halvsovande ställning i soffan. Man är alltid trött på fredagar. Blev en god middag med grytbitsblandning och ris. Till efterrätt blir det chokladpannacotta. Kände att vi behövde unna oss det efter två meningslösa (framgångsrikslösa) dagar i skolan. Det enda positiva har varit tentan :)

Snart är det gradering för mig och John, till gult bälte. Jimmie ska inte graderas, för han har inte träna tillräckligt länge för att graderas till nästa grad. Plus att Jimmie inte vill och inte tränaren heller. Känner att jag är lite nervös trotts att det är två veckor dit. Ska öva lite med Jimmie tänkte jag :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar