tisdag 22 januari 2013

Födelsedag

Jag tror att ni flesta som läser här vet att det var min födelsedag igår. Nu är man är en gammal gubbe, hela 22-år. Födelsedagen blir bara mindre och mindre viktigt ju äldre man blir. Därför gjorde jag ett litet experiment igår på Facebook som innebar att jag tog bort min födelsedag för att se hur många som kom ihåg. Det var ganska många oväntade människor som kom ihåg det. Men jag tror att vissa kom ihåg det på grund av att de är gemensamma vänner med mig och min tvillingsyster ;).

Förutom några samtal fick jag ingen större uppvaktning igår. Jag fick en jättegod marängtårta av Frida! Det var marängbotten med grädde med lakritspulver i, mandariner och hallon som fyllning. Ovanpå var det hallongrädde med lakritsströssel! Supermumisigt!
Jag fick ett litet bidrag till ekonomin från både föräldrarna och mormor och morfar. Jag fick även tvåFrank Dandy kallingar av Frida, vilket är ett favoritmärke. Inte nog med detta! Frida hade tänkt köpa en sak till, men då den var billigare på Internet fick jag snällt vänta tills det kom idag. Det hon köpt till mig var en bok av Per Morberg, den senaste faktiskt som handlar om husmanskost. Det var inte mycket i den boken som man inte kunde tänka sig prova! Det fanns ett citat på en sida (med hans Bearnaisesås, givetvis) som jag och Frida tyckte var helt underbart!

"Fråga alltid om bean är hemslagen innan du beställer på krogen. Oftast är svaret ja. Fråga då om den är gjord på smör och ägg. I nio fall av tio är den gjort på såsbas. Lämna sådana krogar och häng ut dem i pressen så vi någon gång får slut på fusket."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar