torsdag 24 januari 2013

Otur

Idag är det dagen OTUR med stora bokstäver. Det hela började imorse när vi skulle dricka mjölken till frukosten. Jimmie tyckte då att den var lite väl ljummen för att komma direkt från kylskåpet. Vi gick och kollade till kylskåpet. Det var ganska tyst om kylskåpet plus att det inte utgav någon kyla när man öppnade dörren. Det hade slutat fungera :( Vi ringde och smsade våra hyresvärdar utan framgång. Efter tre timmar fick  vi äntligen tag i dem. Deras telefoner levde tydligen sitt egna lilla liv idag.... Dom kom varjefall hit och fixade temostaten, tror jag det var, så nu funkar det igen :) Vi hade ändå en väldans tur att vi märkte att det var i sönder, för tanken var att vi skulle gå och handla efter att vi hade ätit vår frukost. Kul att stå med en massa varor utan kylskåp liksom...

Hela dagen gick mer eller mindre att oroa sig för kylskåpet och vi fick planera om lite. Själv har jag lite svårt för att bryta min planering, eftersom jag har ett litet behov av att ha kontroll över saker. Vi försökte få lite pluggande gjort, men vår lärare, som vi har haft tidigare, är en aning flummig när det kommer till kodande, så att försöka förstå sig på hans kodande är en mycket spännande uppgift... Slutade med att jag fick en jobbig huvudvärk som inte ville gå över förens vid åtta. Jimmie har däremot varit den flitiga av oss och försökt förstå sig på vad det är vi egentligen ska göra.

Vårt nästa oturs-problem är att vårt internet dör varje gång jag startar min ubuntu dator. Duktigt frustrerande att försöka göra något skolarbete :( Lite det som också har framkallat huvudvärken skulle jag tro. Man sitter och försöker ladda ner filer från skolan, surfa runt för att lösa internetproblemet och massa andra viktiga saker som behövs göras på nätet, framkallar en lätt frustration :( De kursen vi läser nu kräver att vi jobbar på linux-baserade operativsystem(ubuntu) dessutom, så det är lite tråkigt när det inte funkar :(

Vi får hoppas att morgondagen ger oss mer positiva inslag. Ska varjefall till skolan en runda och svära lite på vårt nya lilla projekt. Att installera ubuntu och få ett eget komponerat nät att fungera. Ska visserligen bli kul att "hacka" sig själv, men efter att ha försökt få allt till att fungera i fyra timmar igår, så får man bara hoppas på det bästa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar