lördag 12 januari 2013

Helg

Igår var fredag, vilket innebar att vi hade vårt sista möte med vår projektgrupp innan vår redovisning på måndag. Känns skönt att äntligen vara klara med projektet och se ett slut. Påvägen hem stannande vi för att köpa mat på subway och samtidigt ladda busskortet. Jimmie gick och fixade maten och jag fixade med busskortet. När jag kommer bort till automaten står det ett gäng äldre damer som försöker förstå sig på automaten. Hör bara att dom säger "okej då, men då frågar vi borta på järnvägsstationen". Sen frågade dom mig om jag skulle ladda mitt kort, vilket jag skulle. Alla fyra sken upp och sa "åh, får vi kolla på då", klart att dom fick. Fick visa dom hur man laddar busskortet med sin bankomatkort och då var så tacksamma så. Fick stanna kvar och hjälpa dem sen så att dem fick det till att fungera. Blev så glad över att dom blev så glada att jag kunde hjälpa dom :)

Det har varit mycket pluggade i vecka, eller varjefall försök till det. Det i sin tur att gjort att vi har försökt gå upp någorlunda tidigt och ibland har vi suttit upp sent. I och med att det är lördag idag tyckte vi att en härlig sovmorgon hade inte suttit fel. Trodde vi ja. Grannbarnen gick upp klockan sju. De hoppade jämfota, grät konstant och sprang runt i hela lägenheten. Så var det med den sovmorgonen.... Lyckades somna om emellanåt, men man vaknade ändå till flera gånger. 

Inatt har det kommit en decimeter snö, så hyresvärdarna var här och skottade snö. Dessa stör moment resulterade i ren protest till att vi inte gick upp förens klockan två. Förstår inte varför man inte kan lugna sina unga så tidigt på mornarna. Vi vakar dom varje dag. På vardagarna kanske jag kan tycka det är mer okej, men klockan sju en lördagsmorgon är liiiiiite väl tidigt. 

I och med att det har blivit minusgrader ute, så är det riktigt kallt här inne. När vi var hemma i julas köpte vi gardiner på IKEA, som vi nu har hängt upp i öppningen till vardagsrummet, för att hålla värmen här inne.

Igår stod jag för maten. Det blev risotto. Har aldrig gjort det tidigare så jag blev riktigt nöjd :) Givetvis blev det efterrätt med. Chokladfondant som var precis rätt tillagad :)

Man kan ju alltid drömma om att man får lite sovmorgon imorn, men det tror jag vi kan fortsätta drömma om :( Vi ska varjefall bara ta det lugn idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar