söndag 28 augusti 2011

Slut på det roliga

Såhär slutade redovisningen!
Nu är nolleveckan slut! En helt galet hektiskt vecka, men otroligt rolig vecka. Många långa och sena dagar. Alla verkar har haft roligt varje fall :) Igår var sista dagen. Det började med redovisning av nolleuppdragen på fisktorget. Många roliga saker som nollorna hade hittat på :) Dagen slutade med en sittning på rotundan som senare avslutades med en trevlig kårkväll.

Under veckan har det blivit mycket alkohol. Inte för vår del, vi var ju faddrar så vi har tagit det lugnt, men för alla nollor och alla andra som drack. Många som aldrig har druckit tidigare och många gamla som har druckit många gånger tidigare... Till en sak som jag har undrat över länge. När ska folk lära sig att dricka ansvarsfullt? Det är en tanke som slår mig varje gång jag är på kåren. Det är nämligen oftast alltid samma människor som ligger utanför kåren och spyr... Illa! Det värsta är väl att ansvaret sedan går över på någon annan, som kanske inte alltid själv är helt nykter. Jag vet inte hur många människor Jimmie har fått hjälpa hem för att dom är för fulla. Själv känner man sig lite hjälplös. Gillar inte folk som spyr i min närhet... Tycker varje fall det är ansvarslöst. Folk som dricker ofta borde veta vart deras gräns går eller åtminstone känna av innan, att man inte ska dricka mer...

2 kommentarer:

  1. Håller med fullständigt! När ska folk lära sig att inte dricka så de spyr? De e ju bara så äckligt och förstör dessutom för alla i deras närhet som måste ta hand om dem. Skärpning folket!
    Hoppas allt är bra annars med er och att ni lever trotts nollningsvecka! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker också det är oansvarigt och äckligt. Jag är typ allergisk mot folk som spyr... Man borde veta vart sin gräns går, annars kan man faktiskt låta bli att dricka!

    SvaraRadera