fredag 19 augusti 2011

Medaljongen

För ett tag sedan var vi med i en tävling på marabous hemsida om att hitta en försvunnen medaljong. Varje dag kom det nya ledtrådar, vilket tillslut ledde till att det bara var 50 personer som gick vidare på sista ledtråden. Sista dagen sitter jag och skriver in rätt ledtråd 25 minuter efter att ledtråden är släppt och jag blir inte en utav de 50 första tyvärr. Jimmie skriver sedan in rätt lösenord tio minuter senare och då är han helt plötsligt en utav dom 50 första... Lite sur blev jag eftersom jag fick honom att gå med i tävlingen... I alla fall, han fick skriva in personuppgifter, för att de skulle skicka hem ett paket. De som sedan fotade sig själv med "medaljongen" och la upp bliden på marabous hemsida vann därefter första priset. Jimmie har väntat i två veckor på sitt paket och i morse kom det. Han rusade bort till cityhallen för att hämta paket, slet upp paketet och jag fotade en glad och stolt Jimmie. Tyvärr var han inte först. Stackars Jimmie, han blev så besviken. Förstår honom, men han hade en söt vinnarbild varjefall :)

Vinst!
Här är lite roliga saker som var med i paketet. Massor med choklad. Den nyaste chokladen fick han också. Den kommer först i september så vi blir bland de första med att smaka den :) Orient heter den. Dadlar och pistagenötter. Låter sådär, men den är säkert god. Han fick en biobiljett också :) Roligast av allt är väl att Jimmie inte egentligen är ett stort fan av choklad, men då blir det mer över till mig :D

1 kommentar:

  1. Åh, frossa i choklad är ju inte helt fel ;d Grattis grattis till vinsten! :D kram!

    SvaraRadera