torsdag 18 augusti 2011

Nostalgi

Kinderägg!
I morse var det som sagt tenta. Jag och Jimmie gick in med världens bästa attityd om att klara tentan. Övningstentorna vi hade fått sedan innan, typ fem stycken, har vi räknat tre gånger var minst, så vi kan alla dom talen. Så kommer man till tentan idag. Inte ett enda tal påminner om de gamla övningstentorna :( Tre timmar senare går två lite halv besvikna personer ut ur salen, men hoppas verkligen att det är tredje gången gillt!

Efter tentan stack vi snabbt hem och fixade lunch, sen tillbaka till skolan för faddermöte. Nollningen börjar snart. Där gick vi igenom en massa saker som händer nästa vecka, därefter blev det grillning och lek. När solen var påväg ner drog vi oss hem. Inte vana vid att gå upp vid sju... Vi brukar gå upp vid elva, om vi inte vaknar av grannarna.... Slängde snabbt på en snitzel och stekt potatis. Nostalgi känsla för mig till tusen. Har ätit exakt den rätten hemma hos mormor och morfar så pass många gånger att jag helt har tappat räkningen! Så gott! Känns som att man sitter i deras matsal och äter :) En annan sak som det också är mycket nostalgi över är kinderägg! Har jag också ätit några stycken av hemma hos mormor och morfar. Var som sagt ett tag sedan jag åt det, så vi får se om dom är lika goda. Tyckte ägget hade krympt.. Är väl jag som har blivit stor.

Hände en sak som jag väntat på länge. Låter lite konstigt och elakt kanske, men ändå. Idag satt samma kille som har suttit framför mig dom andra två gångerna då jag skrivit analysen. Han och hans kompis sitter ALLTID och pratar med varandra fast att man inte får! Har blivit så jävla irriterad på det. Inte min uppgift heller att säga till vakterna, det är deras jobb. Sen visste jag inte innan om han var svensk eller utbytes student, så av den anledningen ville jag inte heller säga något. Äntligen tog dom honom för fusk! Tyckte det var rätt åt honom. Det komiska i det hela, var att hans "kumpan" lämnade in sin tenta fort som bara den när dom tog hans kompis för fusk. Rätt åt dom! Hoppas jag slipper se dom där fuskandes fler gånger!

1 kommentar:

  1. S: Den va god också :P oj! haha, de vore nåt det! bud på att åka till karlskrona nu ju ;D fast de gäller o va hungrig först då :P
    Håller tummarna för att ni klarade tentan denna gången! :)

    SvaraRadera