torsdag 4 augusti 2011

Semester

Stranden
Man kan ju lugnt säga att vi har tagit semester från bloggen. Inte medvetet, men tyvärr har det blivit att man inte har tänkt på att uppdatera så ofta :( Nu börjar varjefall snart skolan igen och vi har börjat plugga till våra tre omtentor som vi ska ha om två-tre veckor. Otroligt att hjärnan inte kommer ihåg något alls i början, men att den hittar tillbaka efter ett tag. Tur är väl det. Min hjärna fungerar på ett konstigt sätt tycker jag. Har ganska lätt för att lära mig nya saker, men problemet är att jag måste vara intresserad av det annars går det inte. Visserligen brukar saker som är helt o relevanta också fastna, men saker som jag måste lära mig tar så mycket längre tid att lagra. Nu när man har tagit fram de dammiga matteböckerna så somnar min hjärna ganska snabbt, vilket är lite jobbigt, eftersom det är lite knappt med tiden plus att nollningen börjar snart.

Har varit hemma i en vecka nu från semestern från Turkiet. Helt underbart väder dom har där nere. Typ 38-40 grader i skuggan och 25 grader i havet. Vi var bara vid havet i princip. Poolen var inte så stor, plus att ingen bottnade! Sen var det knappt någon sol där heller.

Gammalt tempel i Side
Det roliga med Turkiet är att dom oftast är väldigt trevliga. I och med att vi var på stranden varjedag så tog vi inte med någon lunch, dels för att vårat kök(som knappt existerade) inte var speciellt bra utrustat och sen för att vi fick "matbiljetter" när man köpte solstolar på stranden. Varje gång vi skulle äta lunch kom dom fram och sa "äta, äta". Dom kände igen oss med andra ord. Personalen på Tropic Bistro var jättetrevliga :) Vi var ju på andra ställen och åt middag, men på vissa ställen var personalen tappad bakom en vagn eller något... De var allmänt konstiga bara... Eller alla inkastare. Ett ord som beskriver dom perfekt, jobbiga! Vi hade varjefall en härlig vecka i Turkiet. 


I morgon blir det kräftskiva och på lördag åker vi kanske till Liseberg :) Tråkigt bara att sista tåget hem går halv åtta :( Sen kommer det nog vara ganska mycket folk, men det får man väl ta. Får se om det blir Liseberg eller inte. På söndag eller måndag har vi varjefall tänkt att åka hem till Karlskrona igen. Skönt att kunna använda sina egna prylar igen och slippa bo i en resväska. 

1 kommentar:

  1. Svar: Ja, kan göra det bara eftersom jag har utfällbart tangentbord, annars hade det inte gått för får inte heller upp tangentborde så man kan skriva på touchen mer än i rubriken :P
    Låter som om ni har ett skönt lov ju! ;) Härligt härligt :)

    SvaraRadera