tisdag 29 mars 2011

Vart tog mars vägen?

På fredag är det redan april. Helt sjukt vad tiden går fort! Inte är det mer vår för det. Visserligen hade vi jätteskönt väder i onsdags eller torsdags, då det för en gång skull var varm vind. Har varit jättefint väder hela veckan sen vi kom tillbaka från Helsingborg, men vinden är fortfarande kall.

Orkidé
Första dagen i skolan på nästan två veckor. Lite drygt. Man känner sig ganska dryg. Har inga rutiner, inte för att vi har rutiner när vi går i skolan heller... Jag saknar mina rutiner. Har märkt det att man inte mår bra av att inte ha rutiner. Ligger och sover till tolv ena dagen. Nästa dag ska man upp till skolan vid sju. Nästa dag kan man sova till tio och nästa dag ska man upp vid sju igen. Det funkar inte i längden. Även om man försöker dra sig upp i något hyfsad tid, så är det så skönt att få somna om när man väl kan det. Maten blir också lidande. Ena dagen är det frukost vid sju, ena dagen blir det brunch vid tolv... Allt blir helt omvänt. Jag är en person som är ingrodd med rutiner sedan jag var liten. Det är först nu som dom blivit lite rubbad :( Visserligen kan det vara ganska skönt att inte alltid vara bunden till en massa saker man ska göra, men samtidigt känns det som att man får mer gjort med rutiner.


Lilla Fabian
De senaste dagarna har känt för att rita lite. Är inte värst bra på det... Egentligen lite konstigt med tanke på att pappa, morfar och farfar är/var jätteduktiga på att rita och måla. Alla oddsen är på min sida liksom. Igår ritade jag av vår fina orkidé som står och blommar i köket och idag blev det en liten söt gubbe, lilla Fabian :P

1 kommentar:

  1. Svar: Haha, aa ,men kunde ju inte ta med alla ,hade ju fyllt hela bloggen ;D hahahha xD men kul va dem! :D
    Btw, söt gubbe du ritat :)

    SvaraRadera