fredag 25 mars 2011

Vårstädning

Mitt nyinköpta te. Luktar underbart!
Idag har vi städat ut vintern! Äntligen. Dagen började i och för sig med att Jimmie tvingade upp mig vid halv åtta. Det var ju redovisning i skolan... trodde vi. Cyklade till skolan halv nio. När vi kommer fram är det inte någon där. Väntade 45 minuter på att någon skulle dyka upp. Kollade mailen ifall vi hade fått mail om att lektionen skulle vara inställd... Icke. Tycker det är dålig stil att inte säga till att lektionen är inställd. Vi cyklade hem igen vid halv tio.

Väl hemma började vårstädningen. Tror det tog två timmar! Det behövdes. Vi vädrade igenom hela lägenheten också, så nu är det frisk luft här igen. Anledningen till att det tog så lång tid var att vi städade på massa småställen som man inte annars gör. Typ bakom micron, eller ugnen. Man ser varjefall in i ugnen igen. Har dammat av i princip överallt också.

Efter städningen gick vi till H&M. Skulle köpa ett linne, kom hem med en tjocktröja istället. Jimmie köpte också en tjocktröja. Dock blev jag ganska sur när jag kom hem och upptäckte att någon hade lagt en ansiktsmask i fickan på min tjocktröja :S Gick tillbaka till affären och sa att jag hittade den i min ficka. Var livrädd att dom skulle anklaga mig för att ha snott den :( Dom sa bara, oj, det är ingen fara. Sen gick jag igen. Men jag var verkligen på hugget om dom hade börjat tjabba med mig. Man köper liksom inte kläder för nästan 500 kr och lägger en ansiktsmask i fickan för 20 kr.

Gigantisk paprika!
Ligger 1 euro bredvid för jämförelsens skull
Sen har jag och Jimmie diskuterat vilken sida på knäckebrödet som är "rätt" sida. Är det den platta sidan man har pålägget eller är det den ojämna. Vi är inte riktigt överens. Jag tycker det är den platta sidan, eftersom då får man jämnt med smör, medan Jimmie tycker det är den ojämna sidan som är den rätta sida. Vilken sida är det som är "rätt" egentligen?

2 kommentarer:

  1. Det är alltid ovansidan som är rätt =O)
    Krama varandra från mig <3

    SvaraRadera
  2. Oj vad ni verkar flitiga ;) Ang. Knäckebrödet håller jag med Frida, det är den platta sidan man ska bre på! :P kraam

    SvaraRadera